Tavaly december elején új stadionbeli szolgáltatást vezetett be az FTC és a Sportfive Hungary [a Groupama Arénát üzemeltető ügynökség] a stadionban: a Puskás Akadémia elleni hazai mérkőzésen debütált a Fradi applikáció használói számára az online étel- és italrendelés funkció.
A szurkolók kényelmét szolgáló megoldás az Egyesült Államok stadionjaban és sportcsarnokaiban általánosan elterjedt és nagy népszerűségnek örvend, illetve Európa néhány stadionjában is elérhető, de Magyarországon egyedülálló fejlesztésnek számít.
“Az ételrendelés piacra dobásának gondolata néhány éve fogalmazódott meg. Folyamatosan vizsgáljuk a szurkolók vásárlásait, igényeit, és a büfék teljesítményét. Igyekszünk a hazai sportpiacon élen járni a digitális innovációkban és úgy gondoltuk, hogy ennek most volt itt az ideje, a büfé szolgáltatásunk minőségét nagyban emelhetjük ezáltal. Már az elején világossá vált, hogy létrejöhet egy olyan koncepció, amellyel a büfék áteresztőképessége növekedhet, mely a magasabb nézőszámok esetén kritikus kérdés, tehát ez is fontos szempont volt. Folyamatosan tervezzük és dobjuk piacra a tavaly frissített klub applikáció szolgáltatásait, így ilyen szempontból is egy erős elemnek gondoltuk előzetesen ezt a terméket. Egyelőre úgy döntöttünk, hogy a rendeléseket nem szállítjuk ki. 8 büfénkben van lehetősége a hazai drukkereknek egy külön, erre a célra kijelölt sorban átvenni a termékeket” – adott betekintést a folyamatokba a megkeresésünkre Kulin Balázs, a Sportfive digitális fejlesztési vezetője.
A szurkolók meccsnapon, a helyszínen, kapunyitástól tudnak ételt és italt rendelni, a B, C, D szektorok 8 büféjében [kivéve az 1. és a vendégszektor büféje] az alkalmazáson keresztül. A rendeléseket azonnal ki lehet fizetni szurkolói kártyával, majd az adott büfékben az erre kijelölt pontokon átvenni. Mivel az app értesítést küld az elkészült rendelésről, elég akkor elindulni, amikor a rendelést összekészítette a büfé szolgáltató, így a szurkolók nem maradhatnak le egyetlen gólról sem. Emellett a klasszikus vásárlási mód is megmaradt az összes eddigi kasszával, így senki sem szorul háttérbe, az online rendelés egy plusz lehetőség.
“A Fradi meccsekre optimalizáltuk a szoftvert, a Fradi app részeként ezt a Fradistáknak szánjuk, más eseményeken [pl. válogatott mérkőzés] egyelőre nem elérhető. Most a legfontosabb, hogy megmutassuk a szurkolóknak hogyan működik ez meccsnapokon, illetve szeretnénk bizonyítani, hogy – főleg nagyobb nézőszámok esetén – időt és energiát spórolhatnak meg a szurkolók. Fontos kiemelni, hogy a „normál” büfék számát és kínálatát, kiszolgálását nem érinti ez a fejlesztés, tehát nem elvettünk kapacitást, hanem hozzáadtunk az eddigiekhez” – mondta Kulin, majd hozzátette: az online ételrendelés új termékek felvételét is segítheti a kínálatba, így lehetséges bővíteni, skálázni a kínálatot.
Kíváncsiak voltunk arra, milyen időszakot ölelt át a projekt a tervezéstől a megvalósításig, és hogyan oldotta meg az új szolgáltatás fejlesztését a Groupama Aréna. “Körülbelül másfél éves projekt volt a tervezéstől a megvalósításig. Azért ennyi, mert az applikáció új verziójával együtt fejlesztettük, igazából egy pici időbeli csúsztatással, de együtt szándékoztuk kiadni a két újdonságot. Az applikációnkat és az ételrendelést is egy olyan külső partnerünk készíti, akivel évek óta dolgozunk együtt, maga az ételrendelés is az ő megoldásukon alapul, melyet a saját igények alapján formáltunk a Groupama Arénára és a Fradira” – válaszolta kérdésünkre Kulin Balázs.
Noha a funkció 2021 decemberében vált elérhetővé, a téli szünet miatt még csak néhány alkalom adódott arra, hogy a rendszer élesben vizsgázzon. Igaz, köztük szerepelt a Ferencváros Leverkusen elleni Európa Liga mérkőzése is. “Egyelőre három mérkőzésen vagyunk túl a fejlesztéssel, és pozitívak az első tapasztalatok. Például, a második, Leverkusen elleni mérkőzésen 250 átvett rendelésünk volt a kijelölt büfépontokon. A fejlesztés egyik lényege, hogy értesítéseket küldünk a rendelés minden fázisáról. Ez hasonlóan működik, mint a nagy ételrendelős applikációk. Ez azért fontos, mert a drukkereknek elég akkor elindulni, ha megkapták az értesítést, hogy rendelésük kész. Így spórolhatunk számukra időt és energiát. Az ételrendelés funkciót a jövőben folyamatosan teszteljük és fejlesztjük, várjuk a szurkolóink visszajelzését is” – osztotta meg velünk az eddigi tapasztalatokat a digitális fejlesztési vezető.