Mivel Budapest szervezőként csatlakozott a 2020-as Európa-bajnoksághoz, az új szerelés egyes részleteihez a városból merítettek inspirációt az adidas tervezői. Ez az első olyan garnitúra, amelynek elemei nem használhatók fel más adidas mezekhez, ezzel a magyar válogatott egy kategóriába került többek közt a belga, a spanyol és a német csapattal.
Az új Puskás Ferenc stadion első sajtóeseményén, az MLSZ-szel közös sajtótájékoztatón mutatta be az adidas a magyar labdarúgó válogatott új szerelését. A német gyártó 1974 óta a nemzeti csapat mezének gyártója, ez az egyik legrégebbi együttműködés Európában.
A legújabb garnitúrák a 2020-as Európa-bajnokságra készültek. A tervezésnél a fő koncepció a művészet és a labdarúgás ötvözése volt, a mezek egyes grafikai elemeihez a rajongók és a játékosok közös szenvedélyeiből és érzelmeiből merítettek inspirációt a tervezők.
„Egyedülálló kihívás volt egy olyan mezsorozat kidolgozása, amely sikeresen közvetíti a futball nyers érzelmeit és azok egyesítő erejét. A kreatív folyamat kezdetén kézi rajzokra összpontosítva dolgoztunk, ami lehetővé tette számunkra, hogy emberi és érzelmi szempontból kifejezőbb legyen, amit létrehozunk. Elégedettek vagyunk a végeredménnyel, mert úgy gondoljuk, hogy a művészet és a futball világának egyesítése sikeres volt” – mondta el Juergen Rank, az adidas vezető tervezője.
A magyar válogatott meze most először került egy kategóriába többek közt a belga, spanyol és a német csapatéval, ami azt jelenti, hogy nem egy sablon alapján készült, hanem minden eleme egyedileg tervezett és más adidas mezekre nem adaptálható. Színeiben a nemzeti lobogó köszön vissza, míg mintázatát, annak áramlást szimbolizáló vonalait a Duna ihlette. A Budapest utalás annak köszönhető, hogy a város szervezőként vesz részt a 2020-as Európa-bajnokságon. A nyak hátoldalán pedig a „Magyarország” felirat olvasható.
A fenntarthatóság jegyében a mez anyaga 100%-ban újrahasznosított poliészter, míg az Aeroready gyártási technológiája a kor elvárásaihoz igazodva biztosítja a hő- és légáteresztést.
Az új mez november 15-én, az új Puskás Aréna nyitómeccsén, a Magyarország – Uruguay mérkőzésen lesz először látható. Ugyanekkor és ugyanitt lesz először megvásárolható is, a meccs ideje alatt. A márkaüzletekben és partnereknél november 18-tól érhető el
A drukkerek, a csapat, az MLSZ, a sportszerető közvélemény mellett az adidas duplán szurkol a magyar fiúknak a Wales elleni mérkőzésen, hiszen amikor 2016-ban kijutottunk az Európa-bajnokságra, a mezeladások száma négyszeresére nőtt az előző évekhez képest.