Megérkezett az Intel True View technológiája a világ leggazdagabb futball bajnokságába, egyedi élményt nyújtva a nézőknek, emellett új marketing és kommunikációs lehetőségeket adva a kluboknak.
Az Intel szerződést kötött a Premier League három csapatával, a City-vel, a Liverpoollal és az Arsenallal, és azt ígéri, hogy a szurkolók úgy nézhetik kedvenceik mérkőzéseit, mint még soha. A True View Technológia nem új, az NFL és az NBA után, tavaly tavasz óta már használják a spanyol futball bajnokság két vezető csapata, a Barcelona és a Real Madrid meccsein is. Az Intel reméli, azáltal, hogy Anglia három legnagyobb stadionjában is működik majd ez a rendszer, egyre több országban és klubbal tudnak majd együttműködni.
Jonathan Levene, az Intel Sports ügyvezetője szerint, „nekünk mindegy, hogy hogyan hívják és használják a True View-t, lehet VR [virtuális valóság], lehet AR [kiterjesztett valóság], lehet egy egyszerű film a mobilodon, a lényeg, hogy ez az egyedülálló technológia terjed és hamarosan mindenhol elérhető lesz.“
Hogyan működik?
Az Intel mindhárom angol stadionba 38 darab ultra-magas 5K felbontású kamerát telepít. Ezek meccsenként több mint 200 terabájt adatot rögzítenek és küldenek egy szerverre. Ebből egy speciálisan erre kiképzett szakember három különböző tartalmat képes előállítani.
Az első a ’360 fokos ismétlés’, amelynek segítségével a nézők bárhonnan megnézhetnek egy adott helyzetet, szituációt.
A második a ’lézerfal’, amely grafikai eszközök segítségével ad információkat, elemzéseket az adott mérkőzésről, például a játékosok elhelyezkedéséről a pályán.
A legérdekesebb és legvonzóbb mégis a ’légy te a játékos’ alkalmazás lehet, amellyel a néző bármikor megállíthatja a meccset és gyakorlatilag egy adott sztár, mondjuk Sergio Aguero vagy Mo Salah szemszögéből láthatja a pályát, a kaput. Vagy mondjuk Kevin de Bruyne egy félpályányi indításánál megpróbálhatja megérteni, hogy a belga klasszis miért éppen az adott társat választotta.
A Liverpool kereskedelmi vezetője, Billy Hogan szerint a True View segítségével a klub képes lesz személyre szabott élményeket adni a tartalomra éhes szurkolóknak. „A nézők olyan lehetőséget kapnak a kezükbe, amellyel saját egyedi igényeiket elégíthetik ki, például egy adott pillanatot egészen máshogyan nézhetnek meg, mint az ellenfél egy csapatának rajongója. Amikor a technológia használatáról döntöttünk, ez volt az egyik legfontosabb szempont, hogy a személyre szabott tartalom szolgáltatásunkat bővíthetjük.”
Ki tudja használni a True View-t?
Az Intelnek nincs közvetlen szerződéses kapcsolata a Premier League hazai közvetítési jogait birtokló két csatornával, de a Sky Sport és a BT Sport rendelkezésére bocsátják a technológiát a City, a Liverpool és az Arsenal meccsek alatt. Ez azt jelenti, hogy bár márkázási lehetőséget nem kap az Intel a közvetítések során, de pl. Gary Neville, mint riporter tudja használni a True View-t a Sky stúdiójában, és a nézőket is tanítani tudja annak használatára.
Az Intel a meccs után, éjfélkor minden tartalmat átad a kluboknak. Így a már említett lézerfal segítségével – amit nem mutathatnak az élő közvetítés során – a klubok média felületein addig még nem látott exkluzív szórakoztató információk jelennek majd meg. Ezeken a tartalmakon már az Intel is élhet a brandinggel. (A Premier League jelenlegi szabályzata szerint a klubok a meccs utáni éjfélig nem kapják meg a médiatulajdonosoktól az anyagokat a meccseikről, ezért csak ekkor oszthatják meg azokat saját platformjaikon).
A technológia másik nagy előnye a távoli szurkolók kiszolgálása. Mindhárom angol csapat fontosnak tartja, hogy azok a szurkolók, akiknek sosem lenne esélye személyesen jelen lenni a stadionban, most átélhetik ezt az élményt.
Mit nyújt a True View a kluboknak?
A nagy klubok vezetői már többször hangsúlyozták, hogy a futball világába be kell vezetni az új technológiákat, különben elveszítik a fiatal nézőket.
Az ’y generáció’ részére olyan tartalmat kell alkotni, amely több mint maga a mérkőzés és hosszabb időre nyújt szórakozást, mint a meccs 90 perce. A csapatok képviselői szerint a True View látványvilága a népszerű játékokéval vetekszik és a klubok saját digitális felületein nyújt olyan élményt, amely az élő közvetítésen jóval túlmutat.
A Liverpool hosszútávú szerződést kötött az Intellel, ez is mutatja szándékát, hogy mint futballcsapat váljon részévé a világ szórakoztatóiparának. “A True View a teljes kommunikációs csomagunk egy része – mondta Hogan. – Mindent rögzítünk, kapcsolódjon az a meccsnaphoz, vagy konkrétan a mérkőzés 90 percéhez, a felvezetéshez, az elemzésekhez, a lényeg, hogy történeteket tudjunk alkotni mindebből. Minden a sztoriról szól, és annak egyediségéről. Azt gondoljuk, és reméljük, hogy a szurkolók meccsről meccsre látni akarják majd a történetet, amely kedvenc csapatukról szól.”
Forrás: sportspromedia.com