A CSM Sport & Entertainment az öt nagy európai futball liga szponzori szerződéseit elemezte. A Vörös Ördögök 68 dealből 279 millió euró bevételt generáltak, náluk jobban senki sem teljesített ezen a területen.
Football’s Super Spenders címmel részletes elemzést készített a Chime Communications kötelékébe tartozó CSM Sport & Entertainment a labdarúgás szponzori piacáról. A londoni központú sportmarketing cég az öt nagy európai futball liga – Bundesliga, LaLiga, Ligue 1, Premier League, Serie A – 2.289 szponzori szerződését vizsgálta, amelyek 55 különböző szektorban tevékenykedő, 1.606 cégtől származnak és összesen 4,043 milliárd euró értéket tesznek ki.
A rangsor élén a Manchester United végzett. A klubnál jól működik a területi alapú szponzorációs stratégia: 44 régióban 68 üzletet kötöttek, amelyekből összesen 279 millió euró folyt be a kasszába. A Unitedet nem sokkal lemaradva a Barcelona követi 261 millió eurós bevétellel, 43 dealből. A katalánok ugyan vesztettek egy szponzort az egy évvel korábbi állapotokhoz képest, viszont a nagyságrendet sikerült növelniük többek között a mez ujján és a csapat edzőruházatán megjelenő Bekoval kötött megállapodással. A dobogó harmadik fokára a Bayern München fért fel, 29 dealből realizált 180 millió euróval, részben a négy új szponzoruknak köszönhetően.
Érdekesség, hogy a pályán kitűnően szereplő Real Madrid nyolc szponzort is vesztett egyetlen szezon alatt, egyedül a ManBetX nevű kínai fogadóirodát hozták be új regionális partnerként. A klub így 19 deallel és 178 millió euróval a negyedik helyre szorult. Ötödik helyen pedig a Chelsea található 18 deallel és 154 millió eruóval.
A TOP 11 maradék részében a Premier League klubok dominálnak. A sorrendet az alábbi ábra szemlélteti.
Az elemzés szerint a legtöbbet, 129 deal keretében összesen 314 millió eurót, a pénzügyi szektor szereplői költötték labdarúgás szponzorációjára. Majd az autóipar [305 millió euró, 55 deal] és a légitársaságok [266 millió euró, 22 deal] következnek. A futballhoz kapcsolódó nagy klasszikusok, a fogadóirodák [174 millió euró, 119 deal] és a sörmárkák [167 millió euró, 79 deal] a negyedik, illetve az ötödik helyen találhatók. A legnagyobb költők TOP 11-ét az alábbi ábra mutatja.
Forrás: csm.com