A német szoftvervállalattal öt évre szóló, 275 millió euró értékű szerződést kötött a klub. A TeamViewer a Manchester United hatodik mezszponzora, a General Motors Chevrolet márkáját váltja hét év után.
A számítógépek, mobileszközök, hálózati gépek biztonságos távoli elérésére szolgáló szoftverekben utazó TeamViewer logója a következő szezontól feszül majd a Vörös Ördögök mezén. A német cég évente 55 millió eurót fizet a felületért, ami megegyezik azzal az összeggel, amit a Barcelona kap a Rakutentől. Noha a TeamViever logója kék színű, a MU mezén várhatóan fehérben fog szerepelni.
A Sharp, a Vodafone, az AIG, az Aon és a Chevrolet után a TeamViewer lesz a manchesteriek hatodik mezszponzora. A bejelentés szerint a szerződés a következő szezontól lép életbe, bár kérdéseket vet fel, hogy tavaly augusztusban, a koronavírus-járvány hatásaira hivatkozva, a Manchester United fél évvel meghosszabbította a Chevrolet tulajdonosával, a General Motors-szal érvényben lévő megállapodását, amely így csak 2021 végén jár majd le.
Noha a korábbi szerződés évente közel 75 millió eurót jelentett a MU számára, annak része volt az is, hogy a Chevrolet volt egyúttal a klub hivatalos járműpartnere is. Ezt a kategóriát a klub a következő ciklusban külön tudja majd értékesíteni, várhatóan nagyságrendileg 10-12 millió euró éves összegért, ami csökkenti a két összeg közötti különbséget.
A 2012-ben kötött, de csak 2014-ben életbe lépő Chevrolet szerződés az eddigi legmagasabb összegű mezszponzoráció a labdarúgásban. Mivel a Manchester United 2013 óta nem nyert sem bajnokságot, sem Bajnokok Ligáját, nem volt erős alkupozícióban, főleg, ha a pandémia negatív pénzügyi hatását is belevesszük a képletbe. A TeamViewer deal azonban még így is a legnagyobb a Premier League-ben, ha kizárólag a mezszponzorációt nézzük, a csatolt megállapodások nélkül.
Az együttműködés keretében a Manchester United a TeamViewer távoli csatlakozási szolgáltatások terén szerzett szakértelmét és úttörőnek számító kibővített valóság [AR] megoldásait szeretné kamatoztatni a maga és globális szurkolói tábora számára.
“Rendkívül büszkék vagyunk a partnerségre a világ egyik egyik legizgalmasabb és legdinamikusabb globális szoftvercégével. A kapcsolatteremtés és az együttműködés képessége még soha sem volt olyan fontos a világ és az 1,1 milliárdos közösségünk számára, mint napjainkban” – mondta Richard Arnold, a Manchester United vezérigazgatója.
Richard Arnold azt is elmondta, hogy még az utolsó fázisban is 10 céggel álltak kapcsolatban és abban a kényelmes helyzetben voltak, hogy választhattak a potenciális partnerek közül. Azt is elismerte, hogy nem a TeamViewer ajánlata volt a legnagyobb értékű az asztalon lévők közül, de számukra nem csak a pénz számított a döntésben.
“Nagyon örülünk a partnerségnek, mert ez jelentősen magasabbra pozicionálja a márkánkat, és segít abban, hogy világszerte az összes ügyfélszegmens számára elérhetővé tegyük átfogó megoldásainkat. A Manchester United és a TeamViewer személyében két globális győztes csapat egyesíti erőit: a Team United új szintre emelheti a legendás Álmok Színházának [a MU stadionjának beceneve] szurkolói élményét” – nyilatkozta a másik fél részéről Oliver Steil, TeamViewer CEO.
TeamViewer részvényárfolyama egyébként 14%-kal csökkent a bejelentés hatására. B2B [business-to-business] márkától, mint amilyen a TeamViewer is, némileg szokatlannak tekinthető az elsősorban láthatóságot biztosító mezszponzori szerződés, testhezállóbb lenne például a technológiai partnerség. A deal megkötése után a cég közölte a befektetőkkel, hogy ez jelentősen megnöveli majd a marketing kiadásokat, ami csökkenti a vállalat jövedelmezőségét. A TeamViewer a nyilvánosan elérhető pénzügyi adatai alapján hozzávetőlegesen a bevételei 12%-át költi marketingre, ami hasonló például a Nike-hoz.
A Manchester United az edzőruházatra is szponzort keres, mert az Aon amerikai biztosítóval életben lévő, egyébként a klub edzőközpontjának névadói jogára is kiterjedő, nyolcéves szerződése hamarosan lejár.
Forrás: manutd.com, sportspromedia.com, ESPN
1 hozzászólás
Pingback: A Szuperliga hatása a szponzori együttműködésekre | sportsmarketing.hu