A Forma 1 tavaly novemberben bemutatott új logója nagyon hasonlít a 3M egyik védjegyére. Vizsgálják az esetet.
Az F1 új logóját a tavalyi szezonzáró Abu Dzabi Nagydíj során mutatták be, miután a sorozat új tulajdonosa, a Liberty Media úgy döntött, hogy 23 év után érdemes lecserélni a régit, ami egyébként nagy kedvencnek számított a szurkolók és a versenyzők körében egyránt. Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója a szélesebb közönség elérése érdekében teljes márka megújulást ígért, ennek az első lépése volt a logó cseréje.
Az új dizájnnal azonban rögtön probléma adódott, ugyanis a benne található F betű nagyon hasonlít a 3M egyik védjegyében szereplő F betűre. A 3M azt a logót a kompressziós ízületrögzítő termékeit jelentő Futuro almárkájához használja.
“A logó felhasználásával kapcsolatban nem tárgyaltunk a másik féllel” – mondta a 3M szóvivője. “Vizsgáljuk a további lépések lehetőségét az ügyben.”
Mivel a 3M 2017. februárjában nyújtotta be a védjegy kérelmét, az F1 pedig csak novemberben, így abban az esetben, ha jogvitára kerül sor, a 3M van előnyösebb helyzetben. A bürokráciai folyamatok miatt az EU hatóságai az új F1 logót még nem is jegyezték be.
Az új F1 logó a Richard Turley vezette Wieden+Kennedy londoni ügynökség munkája.
Forrás: telegraph.co.uk