Az új tulajdonos folytatja a változtatásokat. Egy jóval egyszerűbb logó váltja a régi ikonikus dizájnt.
A hétvégi, szezonzáró Abu Dzabi Nagydíj után bemutatták a Forma 1 új logóját, amely a 2018-tól életbe lépő új márkaarculat első eleme. Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója teljes grafikai megújulást ígér a jövő évre. A változások érinteni fogják a Forma 1 honlapját, közösségi média felületeit, valamint az online és a televíziós közvetítéseket is.
A régi F1 logó ikonikus dizájnjának köszönhetően rengeteg rajongót szerzett magának, ezért sokan nemtetszésüket fejezték ki a cserét illetően még a pilóták közül is. A sorozat új tulajdonosának viszont pont azzal volt problémája, ami a régi logót emlékezetessé tette: az “F” betű mellett a negatív tér használatával megjelenített “1”-es szám szerintük sokak számára felfedezhetetlen volt, elbújt a szám a betű mellett.
Az új F1 logó ennek a koncepciónak megfelelően sokkal egyszerűbb és letisztultabb. Az autósport lényegét jelentő sebességet és izgalmat hivatott megragadni. Ellie Norman, a sorozat marketing vezetője azt nyilatkozta, a dizájn alapját két autó versenye adta, ahogyan épp áthaladnak célvonalon.
Bratches kiemelte, a logó cseréjére azért is szükség volt, mert a régi dizájn nem volt alkalmas a digitális platformokon és a merchandising termékeken való használatra. Párhuzamnak a Coca-Cola és a Starbucks példáját hozta fel, mindkét márka egyszerűsített a logóján, hogy megfeleljen a modern kor követelményeinek.
Az új F1 logó a Richard Turley vezette Wieden+Kennedy londoni ügynökség munkája. A bemutatásához egy látványos videót is készült.
After an amazing season – a new #F1 era awaits
Our greatest races are ahead of us
#Unleash2018 pic.twitter.com/1g0KSjeVhj— Formula 1 (@F1) 26 November 2017
A legszemfülesebbe rajongókat nem érte teljesen váratlanul a Forma 1 logócseréje. A wtf1 oldal már november közepén kiszúrta, hogy a Formula One Licensing három védjegyet jegyeztetett be az Európai Unió Szabadalmi Hivatalánál. Az oltalom alá vett védjegyek egyike a most nyilvánosság elé tárt új logó volt.
A régi logót az 1993-as bemutatása óta 23 éven át használták.
Forrás: autosport.com, wtf1.com
1 hozzászólás
Pingback: Máris bajban a Forma 1 az új logó miatt | sportsmarketing.hu