A japán Rakuten céggel kötött mezszponzori szerződést az FC Barcelona. A megállapodás a következő szezontól lép életbe, négy évre szól és jelentősen több pénzt hoz a klub számára, mint a korábbi.
A katalán egyesület bejelentése alapján az e-kereskedelemmel, kommunikációval, digitális tartalmakkal és pénzügyi technológiai szolgáltatásokkal foglalkozó vállalattal való együttműködés összetettebb lesz egy szimpla mezszponzorációnál. A Rakuten ugyanis a Barcelona globális innovációs és szórakoztatóipari partnereként a klub digitális jelenlétében rejlő lehetőségeket is segít majd kiaknázni. Első lépésként a cég tulajdonában lévő, ingyenes üzenetküldést és IP-alapú telefonálást lehetővé tevő Viber mobilalkalmazás lesz a klub hivatalos kommunikációs csatornája.
A szerződés értelmében a Barcelona évente 55 millió eurót kap, de ez az összeg akár 61,5 millióra is emelkedhet, a bajnoki cím ugyanis további 1,5 milliót, a Bajnokok Ligája győzelem pedig 5 millió eurót ér.
A Rakuten neve a 2017-2018-as szezontól lesz látható a játékosok mezén. A japán vállalat a Qatar Airwayst váltja, amely 2013 óta a klub mezszponzora. A katari légitársaság évente 33,5 millió eurót fizet és a klub nyár elején tartott közgyűlésén szavazták meg a tagok az eredeti szerződés egy évvel, vagyis a 2016-17-es szezon végéig szóló meghosszabbítását.
A Qatar Airways előtt, 2011 és 2013 között, a Qatar Foundation szerepelt a Barcelona mezén. Még korábban pedig, 2006-tól öt éven át, az Egyesült Nemzetek Gyermekalapja [UNICEF] kapott helyett a játékosok felsőjén. Az UNICEF márkája volt a klub történelmében az első reklám, amely megjelent a mez frontján. A két fél közötti együttműködés azóta sem szakadt meg, sőt, idén márciusban újabb 10 évvel hosszabbítottak szerződést. Az UNICEF logója sem tűnt el a Barcelona mezéről, hanem időközben a hátuljára költözött.
Forrás: fcbarcelona.com