A görög élvonalban szereplő Olympiakos Pireus mezére felkerült az Egyesült Nemzetek Gyermekalapjának logója.
Kétéves megállapodást kötött az Olympiakos és az UNICEF. Az együttműködés célja, hogy az elmaradott országokban is védőoltásban részesülhessenek a gyermekek. Görögországban és globálisan is szeretnék növelni az UNICEF „100% Campaign” kampányának ismertségét, valamint a kétéves időtartam alatt 2 millió euró összegyűjtését tervezik a jótékonysági akció keretében.
Évente másfél millió gyermek hal meg világszerte olyan betegségekben, amelyek vakcinákkal megelőzhetőek lennének. Szegénység, háborús konfliktusok, kormányzati vagy infrastrukturális problémák miatt a világ gyermekeinek 20 százaléka nem kapja meg az alap védőoltásokat. A 100 % Campaign célja, hogy a korábban nem elért gyermekekhez is eljussanak a szérumok.
Az Olympiakos néhány hete mondta fel a mezszponzori szerződését az OPAP állami szerencsejáték szolgáltatóval, miután annak privatizációjában az ősi ellenfél AEK tulajdonosa, Dimitris Melissanidis is érdekelt volt.
Az UNICEF nem ismeretlen a labdarúgás szerelmesei számára. Emlékezetes, hogy amikor 2006-ban először került szponzorlogó a Barcelona mezére, az a Gyermekalapé volt. A Boca Juniors, a Glasgow Rangers, a Bröndby és a Hammarby szintén állt már kapcsolatban a gyermekvédő szervezettel.
Forrás: unicef.com