Kétezer-tizennégy bővelkedik nagy sporteseményekben. Itt van mindjárt a téli olimpia, de az igazi figyelem majd Brazíliára szegeződik, mivel a labdarúgó világbajnokság grandiózus mivolta megköveteli ezt.
A címben felvetett kérdés megdobogtatja a vállalatok menedzsmentjének a szívét, mivel minden egyes szponzor, támogató célja, hogy minél jobban kihasználja a foci VB körüli felhajtást. De egy sokszereplős piacon ez nem olyan egyszerű. Egyből érkezik is a következő kérdés, hogyan lehet kitűnni a tömegből?
A labdarúgó csapatok mellett, a vállalatok is komoly csatákat fognak vívni egymással idén nyáron, ahol a céljuk nem a góllövés, hanem jelentéssel bíró tartalom és a pozitív asszociáció kihasználása a sales mutatószámok növelése érdekében. Ehhez a legjobb platformok az online, illetve közösségi média nyújtotta alternatívák.
A marketingverseny, s így a költségek sem voltak még ilyen magasak, mint ebben az évben. Azonban 5 javaslatnak köszönhetően, a kezdősípszó megszólalásáig lehetőség nyílhat a versenytársak közül a legjobb stratégia kamatoztatására.
Céltudatosan a közösségi médiában történő reklámozással – a VB-k tele vannak emlékezetes momentumokkal, amik komoly jelentéssel bírnak a fanok számára. A digitalizáció előretörésének hála, ezekből a pillanatokból tőkét lehet kovácsolni, azonban figyelembe kell venni a tudatosságot és a valós idejű tartalmakat. Egy sikeres kampány kalandos, egzotikus, de egyben szelektív is, hogy elkerülje a „minden pillanat” megosztásának a lehetőségét. A hangsúly az unikum tartalmon van, ami tudja, hogy mikor „beszéljen” vagy éppen mikor nem.
Pontozás a kereteken kívül és belül – a közösségi média és az okostelefon népszerűségének vihara már elérte a marketingeseket az előző VB óta. Ennek köszönhetően a nem-szponzorált forgalom megnövekedésének a jelensége jelentőssé válik. Az alapvető benyomások mellett a reklámszakemberek számára fontos, figyelmet szentelni a szurkolók magatartására. A stream elterjedése is egy újabb irány lehet, illetve az okostelefonok addicionális funkciói, ami a meccsnézésre, és ezáltal a szponzorra tereli a figyelmet, akár egy tematikus kulcsszavas kereséssel.
Cselekedj, mint egy médiatulajdonos, s nem, mint egy márka – az adidas, a Coca Cola, a Mars – s, még sorolhatnánk – olyan globális, valós idejű stratégiával ügyködnek, amelyek egy időben kihasználják a világbajnokság gyötrelmeit és szépségeit. A vállalatoknak lépést kell tartani az olyan előnyös megállapodásokkal, amelyek segítségével kölcsönhatásba kerülhetnek az online szurkolókkal. A sportfanok többnyire digitálisan fogékonyak, de nem mindig vevők a közvetett eladásra. Ezért lehetőséget kell nekik adni, hogy vonzó tartalmat hozzanak létre saját maguk, ami értékkel bír számukra.
Az esemény élmény legyen! – fókuszálni kell a digitális technológia segítségével létrehozott, megosztható élményekre, amelyet az esemény és azt körülvevő miliő okozhat. Ehhez társíthatjuk a márka történetét is, azonban a legfontosabb kérdés, hogy hogyan érhető el, hogy megosztott tartalom valami őszinte hatást szolgáltasson az emberek életében?
Mint vállalat, nem birtoklod a világbajnokságot, a fogyasztók ellenben igen – a rajongók egyre több tartalmat követelnek, de a szponzorok sokszor a teljes körű jogaik kihasználásával nincsenek a tisztában. Ezért a marketingeseknek fürgén, aktívan kell kihasználni az alternatívákat az esemény körül és a közvetítés körüli flexibilitás során. Így azok a vállalatok, amelyek képesek „megajándékozni” a szurkolókat plusz és unikális tartalommal, magasabb ROI-t érhetnek el.
Forrás: marketingweek.co.uk