„Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!” – hangoztatta Virág elvtárs A tanú című filmben. Azonban eme kijelentés napjainkban nem állhatja meg a helyét. Az erotika jelen van, a marketingben is…
A gerillamarketing egyik innovatív fajtájaként aposztrofált „assvertising” [fenékreklámozás] egyre nagyobb szerepet kap. A férfi szemek számára legszebb felületen való reklámozást már több cég is igénybe vette. Nem véletlenül.
A Gfk 2007-es szemkamerás vizsgálata a férfiak és a nők mindennapos figyelmének kutatásával bizonyosságot adott, hogy az urak többnyire a hölgyek fenekét és mellét, míg a nők a pasik hátsóját nézegetik előszeretettel. Ennek apropóján nem volt kérdéses, hogy a kreatívok ráugranak erre a lehetőségre. A logika egyértelmű: az üzenetet ott helyezzük el, ahol eleve a figyelem van. Olyan cégek, mint a Kodak, az American Apparel, a Gillette, a KFC, a Betfair mind megragadták a hátsó fertály szépségében rejlő alternatívákat.
S, hogy hogyan kapcsolható ez a sporthoz?
Bizony itt jön képbe a strandröplabda. Ezen sportág egyre nagyobb népszerűségnek örvend és szezonális jellege miatt igen erőteljes aktivizációt kíván, amit az assvertisinggal tökéletesen meg lehet oldani. A strandröplabda versenyek az olimpián is nagyon közkedvelt eseménynek számítottak. Annak ellenére, hogy a játékokon történő reklámozás tiltott, a nézők száma és a mérkőzések show szerű megjelenítése, olyan típusú erotikával fűtött szórakozást generált, ami a stadion 15 ezer szurkolójának maradandó élményt nyújtott.
A hangsúly az élményen van. Az strandröplabda versenyek szervezői kiváló hangulatú stadiont építettek fel és a teltházas eseményeket nagyon jól menedzselték. Ebben nagy segítséget nyújtottak a játékosok, a helyszín és a 28 táncos lány, akik szórakoztatták a nagyérdeműt. A táncosok retro fürdőruhákban, az 1950-es évek hajkoronáiban, nagyméretű napszemüvegekben és teli vigyorral emelték az esemény színvonalát.
A strandröplabda Londoni Olimpián nagyon jól teljesített, s ez is mutatja, hogy van rá kereslet, amit a szponzorok és hirdetők is árgus szemekkel figyelnek, így a további versenyeken már az assvertising jelenséget is kamatoztathatják, kombinálva, a jó hangulatú showbiznisszel tarkított reklámozással.
Forrás: reklamipar.hu, reuters.com