Az angol Premier Legaue-ben szereplő Arsenal geolokációs marketinggel veszi célba a szurkolókat: releváns ajánlatokat kínálnak számukra attól függően, hogy hol tartózkodnak.
Az Arsenal marketingesei környezetfüggő promóciók kialakításán dolgoznak a klub partnereivel. A szurkolók mobileszközeire küldött ajánlatok között merchandising termékek és a klubhoz kötődő márkák figyelemfelkeltő akciói egyaránt szerepelnek. Ilyen lehet például a legújabb Citroen autó tesztvezetéséről szóló információ összekötve a legközelebb eső márkaszalon elérhetőségeivel.
Rupert Daniels, az Arsenal partnerkapcsolatainak fejlesztéséért felelős igazgatója elmondta, hogy komoly munkát fektetnek a klub CRM [Customer Relationship Management – ügyfélkapcsolat-menedzsment] stratégiájába, hogy személyre szabják a szurkolóknak szóló ajánlatokat attól függően, hogy azok éppen hol tartózkodnak. Fontos, hogy az üzenetek releváns információkkal lássák el a csapat híveit, ezen kívül a marketingakciónak jutalmaznia kell, kiterjesztenie a két fél közötti kapcsolatot, és fokoznia az Arsenal szurkolók közé való tartozás élményét.
„A szurkolóinkkal nagyon személyes a viszonyunk, ez élet és halál: az egyik percben még velünk pacsiznak, a másikban pedig az elkeseredésükben a földet verik. Nem szabad ezt az intim viszonyt elrontani egy oda nem illő hirdetéssel. Azonban ha a márkák olyat kínálnak a szurkolóknak, ami számukra értékes, akkor az úgynevezett dicsfény-hatást [halo effect: az ismeretlen tulajdonságok felértékelése egyetlen ismert, kedvező tulajdonság alapján, a szerk.] vált ki, így a dukkerek kedvezően viszonyulnak a partnereinkhez. Nagy energiát fordítunk arra, hogy csak értékvezérelt üzleti viszonyokat alakítsunk ki, ezért sok szponzor-jelöltet visszautasítunk” – nyilatkozta Rupert Daniels.
A mobiltelefon gyártók is felismerték a geolokációs megoldásokon alapuló marketingben rejlő lehetőségeket. Összekapcsolva a felhasználók tevékenységét, illetve földrajzi helyzetét a rendelkezésre álló adatokkal, személyre szabottan hasznos információk küldhetők a mobileszközökre, amely komoly üzleti potenciált rejt magában. Például ha valaki egy állomáson ül, és 15 percet késik a vonata, akkor célba vehető a legközelebbi kávézó elérhetőségeivel, vagy az Angry Birds játék letöltéséről szóló hirdetéssel, hogy kényelmesebben teljen a várakozás. A Nokia februárban a Grouponnal kötött szerződést és integrálta a közösségi vásárlói oldal ajánlatait a saját térképszoftverébe.
Az Arsenal partnerei közé olyan világcégek tartoznak, mint a mezszponzor Nike, a stadion névadója, az Emirates, továbbá a Carlsberg, a Citroen, az O2, a Lucozade Sport, az EA Sports és az Indesit.
Forrás: marketingweek.co.uk