Egyre gyakrabban kerülnek neves sportolók nemzetközi szervezetek nagykövetévé. A titulus megszerzésével a megbízott sportolók képviselik és promotálják az adott organizációt a világ minden pontján.
A civil és gazdasági szervezetek egyaránt alkalmazzák ezt a típusú ismertség növelést, ki felkéréssel, ki szerződéses megállapodással. Ismert és népszerű sportolók arcát, személyiségét összekapcsolják az adott vállalat, illetve apparátus nevével, s így, egy úgy nevezetett ambassadort, azaz nagykövetet jelölnek ki, aki képviseletével a „küldő, megbízó” filozófiáját és tevékenységét interpretálja a világ felé. A sportolók révén a szervezetek könnyebben a média középpontjába kerülnek, és így nagyobb figyelem szegeződik rájuk.
A sportolók általában szívesen állnak a „jó ügy” mellé, így a civil szerveződéseknek, amelyek a világ jobbá tételén ügyködnek, nem nehéz feladat megnyerni egy-egy híres sportolót. A Save the Children – a világ elsőszámú, független szervezete, mely a gyermekek életének javításán, illetve a szegény családok megsegítésén dolgozik – meg is nyerte magának Cristiano Ronaldot. A Real Madrid sztárja örömmel vállalta a megtisztelő felkérést. A portugál, már, mint nagykövet 2011. év végén Dubaiban látta el feladatát, ahol az alapítvány világméretű kampányát hirdette, amely a csecsemők halálát okozó betegségek megelőzőséről szólt. C. Ronaldo, együtt Leo Messivel, Alessandro Del Pieroval és Iker Casillas-szal egy aláírt mezt bocsátottak árverésre. A befolyt 37 000 eurót az alapítványnak ajánlották fel.
A kétirányú kapcsolat nagykövetek és profitorientált vállalatok között is számos lehetőséget szülhet, mely általában mindkét fél számára előnyöket generál. Ilyen kontaktusba került David Beckham és Andre Agassi is.
Beckham a brit, Sainsbury szupermarket-lánc nagykövetévé vált, így képviseli a céget az „Active Kids” kampányában, ahol a cég egyik fő irányvonala – „1 Million Kids Challenge” – segítségével ösztönzi korosztálytól és képességektől függetlenül a gyerekek részvételét a paralimpiai sportágakban.
Andre Agassi a legnagyobb ausztrál bormárka, a Jacob’s Creek nagykövetévé vált, ahol a vállalat globális, promóciós kampányában a „True Character”, az igazi karakter filozófiát hirdeti. A két fél egy három éves szerződés keretében állapodott meg, mely során a márka népszerűsítését tervezik a világ több pontján, de elsősorban az Egyesült Államokban.