A kétszeres olimpiai bajnok rövidpályás gyorskorcsolyázó Apolo Ohnoval kötött egyéni szponzori szerződést a Subway. Az étteremlánc ambush marketinges előélete, és az, hogy a téli olimpia után egy évvel lépett az amerikai sportolóval együttműködésre, spekulációra adnak okot.
A Subway-nek nem Ohno az első olimpiai bajnoka, az úszófenomén Michale Phelps és Nastia Liukin tornásznő egyaránt a márkához kapcsolható. A gyorskorcsolyázó állítólag már az első reklámfilm forgatáson is túl van. A spot hamarosan látható lesz a televízióban.
A bejelentés a nemzetközi sajtóban komoly spekulációkat indított el. Általános vélekedés, hogy a Subway azért igazolt téli olimpikont a téli olimpia után egy évvel, hogy ambush marketing kampányban használja a nyári olimpia során. Nem lenne szokatlan húzás az étteremlánc részéről, ugyanis Michael Phelps a 2010-es vancouveri téli ötkarikás játékok idején hasonló akcióban szerepeltették, amely nagy vihart kavart.
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság szabályai a nem hivatalos olimpiai szponzorok számára tiltják az olimpikonokkal való reklámozást a játékok előtt és alatt. Viszont a nyári olimpikonok mentesek a regulák alól a téli játékokra vonatkozóan és fordítva.
„Ohno igazán jó választásnak tűnt számunkra több fronton is. Úgy gondoltuk, hogy Phelps-szet is ideszámítva, szép dolog a legsikeresebb téli és nyári olimpikont egy csapatban tudni” – zárta rövidre a témát Paul Bamundo, a Subway sportmerketing igazgatója.
Forrás: sports-city.org