rövidhír, Sportmarketing, téli olimpia, úszás — 2010/02/19 at 14:37

A McDonald’s ambush marketinggel vádolja a Subway-t

by

Lesből támadott a Subway, vagyis jogtalanul próbált kapcsolatot létrehozni a vancouveri téli Olimpia és saját márkája között legújabb reklámfilmjével, amelyben Michael Phelps a főszereplő. A McDonald’s ezt nem nézi jó szemmel, mert ők a kizárólagos hivatalos gyorsétterme az ötkarikás játékoknak.

A Subway gyorsétterem lánc annak ellenére próbált hasznot húzni a téli Olimpiából, hogy nem tartozik a hivatalos partnerek közé. A néhány napja megjelent spotban korunk kiemelkedő úszója, Michael Phelps, a fedett uszoda falain áttörve tempózik egy animált térképen Vancouver felé, oda, ahol a szlogen szerint „Az idei tél nagy eseményei történnek”.

A filmben nem nevezik nevén a helyszínt, de a stilizált térkép Kanada angol nevének három kezdőbetűjével – CAN –, a havas hegycsúcsok és a szlogen egyértelmű utalás. A reklámban szerelő Phelps pedig az egész földkerekség egyik legsikeresebb olimpikonja a maga 16 olimpiai érmével, amelyből 14 arany. A McDonald’s szerint ez elég asszociáció ahhoz, hogy Phelps-et, a Subway képviselőjét, mindenki az Olimpia arcának gondolja.

Valóban tipikus ambush marketing eszközökkel operál a Subway. Nem használ konkrétumokat, hanem félreérthetetlen célzásokkal próbálja magáról az olimpiai partner képzetét kelteni az emberekben és kihasználni az ezzel járó előnyöket, megkerülve a kizárólagos hivatalos szponzort.

A sérelmezett McDonald’s az Egyesült Államok Olimpiai Bizottságához [USOC] fordult, hogy tegyen valamit az ügyben. Az USOC-nak érdeke keményen fellépni az ilyen akciók ellen, mert azok a vállalatok, amelyek anélkül élvezik az Olimpiával való képzettársítás hasznát, hogy cserébe bármivel is támogatnák az olimpiai mozgalmat vagy az amerikai olimpikonokat, megkárosítják a hivatalos szponzorokat és alááshatják a szervezet pénzügyi stabilitását.

A McDonald’s a Nemzetközi Olimpiai Bizottság [NOB] legmagasabb fokú együttműködő partnere, amely évente 25 millió dollár körüli összeget fizet a kizárólagos hivatalos szponzor státuszért és azért, hogy a világon az egyetlen gyorsétterem láncként használhassa az ötkarikás játékok logóját globális kampányaiban.

A Subway természetesen nem osztja a McDonald’s és az USOC álláspontját a reklámmal kapcsolatban. Tony Pace, a vállalat reklámjaiért felelős vezetője azzal indokolta Phelps felbukkanását a legújabb rövidfilmjükben, hogy az általuk támogatott olimpikonokat folyamatosan kell szerepeltetni a hirdetéseikben, nemcsak a nyári játékok idejére koncentráltan.

És mit szól Pace ahhoz, hogy a McDonald’s nyugtalan? A kérdésre a gyorsétterem lánc szlogenével adott frappáns választ: „I’m lovin’ it!”.

Forrás: fanhouse.com, mediadecoder.blogs.nytimes.com

2 Comments

  1. Pingback: Újabb ambush akcióra készül a Subway? | Sportsmarketing

  2. Pingback: Komoly büntetésekre számíthatnak az ambush marketinggel próbálkozók a londoni olimpián | Sportsmarketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Tiger Woods nyilvánosan kér elnézést és beszél a visszatéréséről

A golftól a házasságtörési botránya miatt decemberben ideiglenes visszavonult sportoló holnap kiáll a nyilvánosság elé, hogy rég várt nyilatkozatban bocsánatot...

Close