A szupermodell Naomi Campbell mutatta be azt a kézzel készített táskát, amelyet a luxuscikkeiről híres Louis Vuitton cég tervezett és gyártott le. A vb-trófea ebben tette meg az utat a torna helyszínére, Dél-Afrikába.
A labdarúgó világbajnokságok kezdete, vagyis 1930 óta a győztesnek járó aranyszobrot mindig páncélozott fémdobozban szállították a házigazda országba. Ennek elsősorban biztonsági okai voltak, de a Louis Vuitton kommunikációs igazgatója, Antoine Arnault könnyedén leszerelte az újságírókat a kijelentésével: „A biztonság miért ne lehetne azonos az eleganciával?”
A több mint 150 éves tradícióval rendelkező céget a FIFA márciusban kérte fel a vb-trófea kiállítására és szállítására alkalmas tároló készítésére. Az új, divatos díszdobozt kézzel gyártották 100 munkaórát sem sajnálva rá a Louis Vuitton műhelyben, Asniéres-ben, Párizs mellett. A márka megkülönböztető elemei mind megtalálhatók rajta: az egyedi barna szín, az arany LV monogram és a speciális zárszerkezet.
A 36,5 centiméter magas, 6 kilogramm súlyú, 18 karátos aranyból készült vb-trófea élethű másolatát Naomi Campbell helyezte a táskába a francia fővárosban tartott bemutatón. A ceremónia során kesztyűt használt, ahogyan azt a hagyomány – amely szerint csak a győztesek érinthetik meg a szobrot – megköveteli. „Úgy gondolom, amit ez a kupa szimbolizál az összes gyerek számára a világon, az a szenvedélyük, a reményeik és álmaik, amelyek valóra válhatnak. A vér, a verejték és a könnyek, ami el fog hullani a trófea elhódításáért folytatott küzdelemben – azt hiszem nagyszerű lesz ez a világbajnokság” – nyilatkozta a brit szupermodell.
A FIFA meg lehet elégedve a táskával: a 2014-es világbajnokságra is rendelt egy hasonlót.
Forrás: reuters.com, vogue.co.uk
1 hozzászólás
Pingback: A világbajnoki trófea | Sportsmarketing