olimpia, Sport PR, többféle sportág — 2016/08/29 at 12:50

Rio 2016: a médiában is Hosszú Katinka nyert

by

Az Observer Médiafigyelő a magyar olimpiai érmesek médiaintenzitását vizsgálta. Az eredmények érdekesek lehetnek nem csak a sportolók, hanem egyesületük, partnereik számára is.

Egy ilyen felmérés fontos eszköz lehet arra, hogy egy szponzor tudja mérni tevékenységének hatékonyságát (bár ez önmagában kevés, de legalább egy egzakt mutató). A mérés alapvetően január 1. és augusztus 23. között vizsgálta a dobogósok olimpiával kapcsolatos médiamegjelenéseit a rádiós, televíziós, újság és online felületeken (közösségi média nélkül).

Az eredmény nem meglepő, az arányok talán igen.

Hosszú Katinka összesen 7005 megjelenést kapott, a második, Kozák Danuta ennél jóval kevesebb, mint a felét, 3061-et. A képzeletbeli dobogóra még Cseh László [2971] fér fel, őt követi Szilágyi Áron [2132] és Szász Emese [2044] a top 5-ben.

Torzítja a számokat, hogy Hosszú Katinkánál az év elején a Magyar Úszó Szövetséggel történt “pengeváltás” megjelenései is benne vannak az adatokban, ezt a januári kimagasló 947 megjelenésszám mutatja.

Ha csak az olimpia idejét nézzük [08.05.-21.], akkor is az úszónő vezet [4400], mögötte Kozák Danuta [2283], feljött Szász Emese – az első aranyérem! – [1586], és Kenderesi – „Sajtburesz” – Tamás médiasztár lett 1238 megjelenéssel (ez nála egész évben 1588 volt). A médiatípusok szerinti bontás sem mutat kilengéseket, az “rtv”, újság és online felületek kb. azonos arányban hozzák a megjelenéseket.

A magyar sportolók média megjelenéseinek összehasonlítása forrástípusonként

A riói olimpia időszaka [2016. aug. 5-21.]Megjelenések 2016-ban [2016. januárjától aug. 23-ig]
SportolóRTVÚjságOnlineÖsszesSportolóRTVÚjságOnlineÖsszes
Hosszú Katinka


655

713



28944262Hosszú Katinka932139446797005



Kozák Danuta31632816392283Kozák Danuta37157121193061
Cseh László2453119961586Cseh László36467719302971
Szilágyi Áron2342689201552Szilágyi Áron28448113672132
Szász Emese19829810901422Szász Emese21844613802044
Kapás Boglárka1892388571381Kapás Boglárka24644812941988
Imre Géza2062639121298Imre Géza24241512301887
Szabó Gabriella1722189081284Szabó Gabriella19937912301808
Kenderesi Tamás1762378251238Kenderesi Tamás18932510741588
Csipes Tamara45116490658Csipes Tamara682677671102
Boczkó Gábor70122466651Boczkó Gábor972387281063
Márton Anita100141352593Márton Anita1373105981045
Fazekas-Zur Krisztina44115429588Fazekas-Zur Krisztina56221604881
Rédli András70112365547Rédli András93212552857
Somfai Péter4769213329Somfai Péter67155379601

Forrás: Observer

Néhány, a legtöbbet idézett riói nyilatkozatokból:

  • Hosszú Katinka:”Csak segítenek nekem a vádaskodással.”
  • Szilágyi Áron: “Ez egy nagyon nehezen megnyert arany.”
  • Kozák Danuta: “A holdat céloztam meg.”
  • És a klasszikussá lett Kenderesi Tamás mondat: “Rám férne pár sajtburesz.”

Ha a fenti adatokhoz hozzávesszük, hogy a közösségi felületeken, elsősorban a Facebookon Hosszú Katinka milyen aktív és milyen tömeg – 2016.08.28-án 433 606 ember! – követi, láthatjuk, hogy az úszónő nem csak a medencében hasít, hanem a médiamegjelenésekkel is szépen építi magát és az Iron Lady brandet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2016.08.29.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close