Az angol labdarúgás topligája bemutatta új arculatát, amelyet a következő szezontól fog használni. A 2016-17-es bajnoksággal kezdődően jelentősen átalakul a Premier League szponzori struktúrája, ehhez köthetők a változások.
A Premier League klubjai tavaly nyáron döntöttek úgy, hogy elhagyják a névadó szponzori modellt és a 2016-17-es szezonba már új partneri szerkezettel kezdenek bele. A hét szponzor számára helyet biztosító új modellben eddig a sportszer óriás Nike, valamint a videójátékokat gyártó EA Sport a fix szereplők. További három partner bejelentése a napokban várható, míg másik két jelölttel előrehaladott tárgyalások folynak. Brit sajtóértesülések szerint, az egyik partner valószínűleg merchandising beszállító lesz, vagyis a Premier League emblémáival ellátott termékeket készít majd a liga számára.
Mivel a most távozó névadó szponzor, a Barclays eddig értelemszerűen megjelent a liga hivatalos nevében [Barclays Premier League] és logójában is, frissíteni kellett a szervezet arculatán. A pénzintézet kikerült a márkaelemekből, maradt viszont az oroszlán, amely a Premier League 1992-es indulása óta elmaradhatatlan szimbólum. Igaz, ő is megújult, és sokkal modernebb, továbbá a digitális világ és a televíziós közvetítések követelményeinek rugalmasabban megfelelő formában díszeleg ezentúl valamennyi Premier League klub mezének ujján.
Az új arculat kidolgozásában a DesignStudio és a Robin Brand Consultants nevű ügynökségek működtek közre. A teljes folyamat hat hónapot vett igénybe, az eseményekbe a liga bevonta a klubokat is, valamint megkérdezte a szurkolók véleményét. Érdekes adat, hogy a válaszadók 90 százaléka ragaszkodott az oroszlán szimbólum megtartásához.
Legutóbb a 2006-07-es bajnokság idején módosított az arculatán a Premier League.
Forrás: premierleague.com
1 hozzászólás
Pingback: A Manchester City az első Premier League klub, amelyiknek szponzora lesz a mez vállrészén | sportsmarketing.hu