Történelmet írt a Manchester City. Kihasználják a következő szezontól megnyíló lehetőséget és eladták a mez ujján található felületet. Már be is mutatták, hogyan fog kinézni.
A Premier League szabályaiban bekövetkező változások lehetővé teszik a kluboknak, hogy a 2017-18-as szezontól a mez vállrészén is feltüntessenek egy szponzort. Korábban a liga névadó szponzorának, a Barclays logója szerepelt ezen a felületen. Az idei szezon már új modell szerint, névadó nélkül, átalakított szponzori struktúrával indult, így a Premier League emblémája található a csapatok mezének mindkét vállrészén. Az ősszel kezdődő bajnokságban azonban már csak az egyik oldalon lesz kötelező a Premier League logó, a másik helyén engedélyezik a csapatoknak a saját szponzoruk feltüntetését.
A klubok közül a Manchester City csapott le elsőként a lehetőségre. A manchesteri alakulat a Nexen Tire logóját jeleníti meg a mez vállrészén. A dél-koreai gumigyártó 2015 óta a klub szponzora, de ez az első alkalom, hogy bármilyen formában felkerül a mezre. A felek nem hozták nyilvánosságra a szerződés összegét, de a szakértők szerint a vállrészen található felület nagyjából az ötödét éri a hagyományos mezszponzorációnak.
A nagy kluboknak tehát szép bevételre számíthatnak a mez ujjának értékesítéséből. Elég arra gondolni, hogy a másik manchesteri csapatnak, a Unitednek évente 47 millió fontot fizet a Chevrolet a mez első részén való megjelenésért, annak az ötöde is tekintélyes összeg. A kisebb kluboknak, amelyek 1-3 millió font értékű mezszponzori szerződésben gondolkodhatnak, és arra is nehezen találnak maguknak partnert, persze nem jelent hatalmas hozzáadott értéket.
A Manchester City előnyös helyzetben van abból a szempontból is, hogy a mezszponzor Etihad légitársaság és a klub egy kézben, az abu dhabi királyi család tulajdonában van, így hamar átfut a rendszeren egy ilyen döntés. A többi klubnál a felek eltérő érdekei bonyolíthatják a tárgyalásokat, vagy az életben lévő mezszponozori szerződés eleve ki is zárhatja más cég emblémájának megjelenését a felsőn.
A Manchester City már be is mutatta, hogyan fog kinézni a meze a vállrészen található szponzorral. Az eseményen részt vett a csapat edzője, Pep Guardiola, Ilkay Gundogan és Gabriel Jesus személyében két játékos, valamint a női csapattól Jill Scott. A Nexen Tire képviseletében a CEO Travis Kang volt jelen a bemutatón.
Forrás: Reuters