kosárlabda, Sportmarketing — 2015/10/12 at 17:10

Miért hirdet az NBA lakásfelújítós és családi tévécsatornákon?

by

Félresikerült ötletnek tűnik, hogy egy sportliga az otthon szépítésével foglalkozó csatornán, vagy családi programokat kínáló adókon futtat reklámokat? Egyáltalán nem, ha hozzávesszük azt is, hogy mi a célja vele.

Magyarországon még szokatlan, de a fejlett sportmarketing kultúrával rendelkező országokban bevett gyakorlat, hogy a sportligákra is márkaként tekintenek és ennek megfelelően foglalkoznak velük. Ebben az esetben az elkötelezett rajongók mellett nem maradhat el a szélesebb közönségréteg elérése sem. Persze az alkalmi szurkolókat, vagy a tévénézőket egészen másképp kell megszólítani, mint a rendszeresen meccsre járó fanatikusokat.

nba-family

Korábbi cikkünkben az angol Premier League példáján keresztül mutattuk be, hogy ha egy liga szeretne minél több potenciális szurkolóhoz eljutni, akkor még akár a repülőgépeken, vagy az óceánjárókon is elérhetőnek kell lennie. Ezúttal egy kicsit más szemszögből közelítettünk a témához, azt vizsgáltuk, hogy az NBA hogyan nyit az alkalmi kosárlabda drukkerek felé.

pamela-el

Az NBA tavaly kezdett el agresszívebb média stratégiát követni, amikor Pamela El került a marketingvezetői székbe. Olyan televíziós csatornákon jelentek meg reklámjaik, mint az ABC Family családi csatorna, a gyerekeknek szóló Nickelodeon, vagy az otthon szépítésével foglalkozó HGTV. A most indított „This Is Why We Play” kampány sem a tematikus sportcsatornákon fut, hanem többek között az MTV zenecsatornán és a Comedy Central humorcsatornán.

Az NBA legújabb reklámfilmjében az érzelmek kapták a főszerepet. Az Anthem névre keresztelt spotban a kosárlabda pályán játszódó jelenetek mellett sok olyan felvétel is szerepel, amelyek a csarnokokon kívülre visznek és a mindennapi életből vett, vagy bensőséges szurkolói pillanatokat örökítenek meg. A bejátszások a korlátok ledöntésének fontosságát hangsúlyozzák, így feltűnik Violet Palmer női játékvezető és Becky Hammon női edző, vagy a melegségét nyíltan vállaló korábbi NBA-játékos Jason Collins is. Nem véletlenül mutatnak a reklámfilmben rengeteg nemzetközi helyszínt, ezek az NBA globális törekvéseit hivatottak alátámasztani.

A kampány különösen erős támogatást kap majd Kínában a Tencenten és a Sina Weibón keresztül. A közösségi média aktivitás pedig globális lesz, Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat és Tumblr posztokra kihegyezve, a #ThisIsWhyWePlay hashtag használatával.

Forrás: adage.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2015.10.12.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close