A Fradi Múzeum megkapta a hivatalos múzeumi státusz besorolást. Ez a jelentéktelen adminisztrációs lépésnek tűnő változás fontos dolgokat jelenthet az intézménynek.
A döntésnek köszönhetően a Fradi Múzeum hozzájuthat levéltári anyagokhoz, új információkat szerezhet a klub múltjával kapcsolatban. Máris egy érdekesség: egy előkerült dokumentumból tudhatjuk, hogy eredetileg a „szlogen” az „Erkölcs, Erő, Egyetértés, Szeretet” volt. A szeretet valószínűleg azért kopott ki, mert a címerben mindig csak a három E betű szerepelt.
Emellett számos, a marketinghez kapcsolódó tevékenységet, elsősorban a kommunikációt segíti a döntés. Például a múzeum kapcsolódhat a Múzeumok Éjszakája programhoz, indulhat NKA pályázatokon.
A Fradi Múzeum idén már 30 éves, Nagy Béla és a klub 1985-ben indította, tavaly augusztus óta pedig az új stadionban méltó helyen mutatja be a klub történetét. Ma 203 nm-en, 7 teremben láthatóak a relikviák, emlékek, érdekességek, nemzetközi mérce szerint is színvonalas megjelenítésben.
A múzeum jól működik. Egy felkészült és lelkes fiatalember vezetett végig a termeken, érdekességeket, történeteket mesélve. A kiállított tárgyak szép környezetben, a mai követelményeknek megfelelően jelennek meg, a monitorok, tolmácsgépek, hologramos installáció mind ezt erősítik.
A múzeum négy részből áll, az első terület idősorban mutatja be a klub történetét. Itt látható talán a legötletesebb kiállítási tárgy, régi öltözőszekrények sora, ahol, ha a látogató kinyit egy-egy ajtót, egy adott évtizedre utaló mezeket, tárgyakat láthat és a korból származó audio bejátszást, zenét, közvetítést hallhat. A második részben kupákat, érmeket láthatunk, míg a harmadik tárló egy változó kiállításnak ad otthont, most éppen a foci stadionok történetét mutatja be. Az utolsó terem a „Szentély”, a legértékesebb ereklyékkel, itt látható többek között Albert Flórián aranylabdája és Nyilasi Tibor ezüstcipője.
A termek elrendezése figyelembe veszi a bevált kereskedelmi eszközöket, a múzeumból kilépve a shopba kerül az ember, a jegy mellé adott kávékuponnal pedig jó eséllyel meglátogatja a kávézót.
A Fradinál láthatóan tudatosan foglalkoznak a marketing tevékenységgel, a stadion, a shop, a kapcsolódó merchandising, mind szépen fejlődik. Érződik, hogy odafigyel erre a területre a klub. A múzeum fontos szerepet kaphat a klub értékeinek közvetítésében, a kommunikáció erősítésében és – nem utolsó sorban – még bevételt is hoz.