A szponzoráció mára már egy olyan alapvető és életünk mindennapi részéhez kapcsolódó jelenséggé vált, amelyet nem tudunk kikerülni. S, ez a tevékenység valójában akkor a leghatékonyabb, ha nem is szeretnénk kikerülni.
Ennek próbált utánajárni a brit Havas Sports & Entertainment ügynökség, amely egy infógrafika formájában készítette el, hogy a márka alapú fogyasztói szemlélet aktivitások, kezdeményezések és tájékoztatások formájában hogyan nyilvánul meg. Fontos kérdés, hogy a fogyasztók hogyan szeretnék látni a márkák aktív jelenlétét – jelen esetben – a sporthoz köthető közösségi programok esetében.
S, ennél még jelentősebb, hogy választ kapjunk, hogy a fogyasztók valójában foglalkoznak-e azzal, hogy egy márka szponzorálja azt, amiért szenvedélyesen kötődnek és ez megváltoztatja-e a márkáról való elképzelésüket?
Nos, a Havas SE ügynökség egy 7000 főből álló kutatással próbál erre rávilágítani, amelynek az összesített infógrafikáját alant láthatjátok. [Kattintásra teljes méretűvé nő a kép.]
De, mit is jelentenek ezek a számadatok?
Az emberek szeretnek szórakozni és még inkább szórakoztatva lenni. S, ezek mellett törődnek egyéb társadalmi kérdésekkel is. Az érdeklődési körök szerteágazóak: a 7000 fő 79 %-a elhivatott a zenehallgatás iránt, 72 %-a az egészséges élet mellett, viszont ezzel szemben csupán 29 %-uk végez testmozgást. Ami szponzorálás szempontjából jelentős az a 48 %, akik követik a professzionális sportágakat, mivel a márkák megjelenése ebben a kategóriában a legdominánsabb.
Érdekességként jelentkezik, hogy a legtöbb nyilatkozatban a közösségi sport támogatásával történő pozitív érzés megjelenése mutatható ki, amit a környezet, a helyi közösség és az egészséges élet szupportálása követ.
Vannak bizonyos támogatási formák, ahol az esetek többségében a társadalomra gyakorolt hatás magasabb szinteken mutatkozik meg, mint máshol. Ilyenek a non-profit tevékenységek, de a közösségi sportok és a professzionális sportok is előkelő helyen vannak. Azonban, abban az esetben, amikor egy márkának, vállalatnak megvan az ereje, hogy az emberek életét befolyásolni tudja, akkor a sport jóval előrébb szerepel, mint potenciális alternatíva a szponzorálás és az ahhoz tartozó asszociációk esetében.
Ezen tényezőkön kívül, még választ kaphatunk az aktív bevonódásra történő vágyakozásra a különböző területeken, illetve a sporton keresztüli marketing hatékonyságára is, illetve megtudhatjuk, hogy az emberek 76 %-a gondolja, hogy a márkáknak gondoskodnia kellene az aktív sportszponzorációról, illetve támogatásról.
A Havas Sports & Entertainment csoport a 6. legnagyobb globális reklámügynökség, amelynek a központja Párizsban van. A marketing szféra területén felbukkanó problémákra nyújtanak megoldásokat kreatív és stratégiai ötletekkel, elemzésekkel, szponzorációval, esemény- és tartalommarketinggel, PR-ral, közösségi médiával és egyéb felmerülő kérdéskörökkel kiegészülve.
Forrás: havas-se.co.uk