amerikaifutball, Sportmarketing — 2013/07/25 at 11:50

Környezettudatos bölények

by

Az Egyesült Államokban nem szokatlan, hogy zöldülnek a sportklubok, vagyis a hatékony hulladékgazdálkodásra és energiafelhasználásra törekednek. Az NFL-ben szereplő Buffalo Bills is erre az útra lépett.

A környezettudatosság és a társadalmi felelősségvállalás a cégek részéről már-már elvárt dolog a hazai gazdasági életben is. A sportklubok ugyanakkor még kevés figyelmet fordítanak ezekre a területekre. Persze a tengerentúlon más a helyzet.

Buffalo Bills Blue Team

A Buffalo Bills hivatalos hulladék feldolgozó partnere ezentúl a Republic Services. A két szervezet összefogásával megalakult a Blue Team, amely szemeteszsákokat osztogat a stadion környékén bulizó szurkoknak és felhívja a figyelmet az újrahasznosításra. Az Egyesült Államokban bevett szokás ugyanis a „Tailgate party”, vagyis amikor a drukkerek a stadion parkolójában a kocsijuk csomagtartójából [ennek az angol nevéből – tailgate – származik a kifejezés] sütögetnek és iszogatnak a meccs fel-, vagy levezetéseként. A Buffalo Bills hosszú távú célja, hogy zéró hulladékot termelő szervezetté váljon.

Buffalo Bills Tailgate

Hivatalos energiaszolgáltatóként a BlueRock Energy áll a Bills mellett a jövőben, személyre szabott megoldásokat kínálva a klubnak a speciális igényei kiszolgálására. A kapcsolat beindítására a BlueRock Energy lefoglalta a Bills első hazai meccsének szponzori címét is, így már egy héttel a New England Patriots elleni találkozó előtt elkezdik a marketingakciókat. A Fan Energy Meter keretében a szurkolókat vonják be a csapat buzdításába, amíg a csapat védekezik a pályán, de lesz „Mérkőzés Embere” szavazás a Facebookon, és az energiaszolgáltató szerepel majd a Buffalo Bills meccseit övező televíziós programokban is.

Forrás: buffalobills.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.07.25.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close