labdarúgás, Sportmarketing, UEFA — 2013/06/11 at 12:00

Közösségi „őrjöngés” a BL döntő kapcsán

by

Régen volt? Biztos van, aki már el is felejtette az UEFA labdarúgó Bajnokok Ligája május 25-ei döntőjét, ahol a német futball dominanciája csúcsosodott ki. A Bayern München 2-1-es győzelmével ült fel Európa trónjára, maga mögé utasítva a Borussia Dortmundot.

Egy ilyen méretű esemény, ami az európai klubfutball csúcstermékének minősül, óriási figyelmet kap a médiumokban és ezzel az emberek körében is. Senki számára nem meglepetés, hogy egy BL döntő hatalmas aktivitást generál a közösségi médiában is. Ez nem történt máshogy idén sem.

Az UEFA által kiadott számadatokból látszik, hogy a közösségi platformok mindig megfelelő táptalajul szolgálnak az információk gyors megosztásának és a rövid, de hatékony kommunikációnak. A döntőt a televízióban követték a legnagyobb számban, több mint 150 millió ember ült a képernyők elé, sőt globális szinten 360 millió embert is elértek, amivel a világ legnézettebb, éves eseményének mondható a döntő. Átlagban 22,5 millió fő nézte a mérkőzést Németországban, ami az EURO 2012 óta a legnagyobb nézettségi mutató az országban.

Az UEFA honlapja, az uefa.com is egyre nagyobb látogatottságot tudott elérni. 230 országból/területről kattintottak a honlapra. Tavalyhoz képest 13 százalékkal nőtt a forgalom az oldalon, s 25 %-kal az UEFA Bajnokok Ligája aloldalon, amellett, hogy 2012-höz képest 78 százalékkal emelkedett az okostelefonon, illetve a tableten érdeklődők száma. A szövetség honlapja áprilisban érte el a csúcspontot, ebben a hónapban 26,3 millió látogató volt kíváncsi a tartalomra.

A közösségi médiában is robbantott a mérközés. A Twitteren 4,8 millió 140 karakteres szösszenet [tweet] jelent meg a döntő 3,5 órás idősávja alatt, ahol a legtöbbet emlegetett játékos Arjen Robben volt, több mint 1 millió utalással. A döntő hetében 103 ezerrel nőtt a BL hivatalos Twitter-oldal követőinek száma. A legaktívabb pillanat a döntő lefújását követő percekben tetőzött, ekkor percenként 117 601 tweet ment ki a közösségi oldalra.

A legnagyobb social site-on, a Facebookon több mint 9 millió kedvelő/like-oló gyűlt össze, a 175 ezer új fant is beleértve, ami tavalyhoz képest 188,7 %-os növekedést jelent. A Bajnokok Ligája oldalán 53 498 kommentet, 70 857 megosztást gerjesztettek a felhasználók és adminok közös erővel. Érdekességként, a három legaktívabb ország Indonézia, Brazília és Mexikó volt. A Google + oldalon is értek el számos eredményt, az UEFA elmondhatja, hogy a Bajnokok Ligája a 7. legnagyobb oldal ezen a közösségi portálon.

A Youtube-on is sikerült aktivizálni a felhasználókat, mivel a szezon alatt tizenötszörösére nőtt a tartalom a videó-megosztón. Több mint 2 milliós megtekintést generált a szövetség hét nyelven elérhető csatornája, amely számot a döntő napján, a közel 60 ezres érdeklődés még meg is növelte.

Az UEFA közvetlenül is aktivitásra bírta a rajongókat, az ún. Bajnokok Fesztivállal, ami Londonban volt „elszállásolva”. Itt 40 ezer látogató fordult meg, 13 ezren regisztráltak felhasználói kártyát, amit először használtak RFID technológiával. A fesztivál és közönsége 85 ezer interakciót, 16 ezer emailt és 4170 közösségi médiaposztot idézett elő.

Forrás: uefa.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.06.11.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close