amerikaifutball, Sportmarketing — 2013/04/15 at 11:50

NFL: kamerákat az öltözőkbe a szurkolói élmény növelésére

by

Az NFL módosította a stadionokra vonatkozó szabályozásokat annak érdekében, hogy növelni tudják a szurkolók meccsnapi élményét.

Az angolszász sportkultúrában különös hangsúlyt helyeznek a szurkolók meccsnapi élményére. Az ok kézenfekvő: ha a drukkerek olyan tapasztalatokkal gazdagodva térnek haza egy mérkőzésről, amelyet otthon, a tévé előtt szurkolva nem kaphatnak meg, akkor rendszeresen visszatérnek a stadionba. Persze napjainkban az otthon kényelme és technológiai felszereltsége komoly kihívásokat intéz az élő meccsnézés ellen. Élő statisztikák, szuperlassítások, számtalan kameraállás, az ismerősök a közösségi média oldalakon, hogy csak néhányat említsek közülük.

DallasCowboys stadion HDTV

A világ legnagyobb HDTV-je a Dallas Cowboys stadionjában

Az NFL felismerve ezt a tendenciát változtatott a stadionokra vonatkozó szabályozásain, hogy minél összetettebb élményt nyújtsanak a mérkőzésre kilátogatók számára. A házigazdák 30 másodperc helyett ezentúl 20 másodperccel a játék kezdete előttig [az NFL-ben rengeteg az apró játékmegszakítás] használhatnak audio formátumú felhívásokat a szurkolók hangulatának meghozatalára, míg videó üzeneteket bármikor. A stadionokban a következő szezontól kötelező lesz mutatni az összes ismétlést a kivetítőkön, ha rendelkezésre áll, akkor több kameraállásból is, nemcsak a hazai csapat számára kedvező szituációkat, vagy ítéleteket. A vendégcsapat bemutatását a kezdés előtt szintén kötelező elemmé tették.

NFL öltözői kamera

Az öltözőkből érdekes felvételekre számítanak

A legérdekesebb új regula viszont az, hogy a létesítmények öltözőiben kamerákat kell elhelyezni. A színfalak mögötti felvételeket csak a stadionokban teszik láthatóvá, a televíziós közvetítésekbe nem kerülnek bele, így biztosítva, hogy a helyszíni nézők exkluzív tartalmakat kapjanak.

Mindent a nézőkért!

Mindent a nézőkért!

Azt nem mondhatni, hogy az NFL végső elkeseredésében nyúlt a felsorolt az eszközökhöz, hiszen a múlt héten jelentették be, hogy a következő szezon alapszakaszára máris eladták a jegyek 98 százalékát. A riport szerint a bérletek, a csoportos belépők és a szimpla meccsjegyek egyaránt szépen fogytak.

 

Forrás: nfl.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.04.15.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close