Több példát is bemutattunk már, hogy milyen kreatív megoldásokra képesek a labdarúgó klubok a mezmarketing terén. A legújabb érdekességet a San Lorenzo szolgáltatta: a klub játékosai az új pápa fényképével és Papa Francisco [Ferenc pápa] felirattal a mezükön futottak ki a pályára az argentin bajnokság szombati mérkőzésén.
A labdarúgó klubok rendkívül találékonyak tudnak lenni, ha mezmarketingről van szó: az Atletico Madrid havonta cserélte a legújabb mozifilmek emblémáit a mezén a Columbia Tristar Pictures filmvállalat kedvéért; a Manchester Citynél a mez anyagába szőtték bele a klub dala, a Blue Moon hanghullámait grafikusan megjelenítve; a Sevilla 25 euróért kínált egy 2×2 milliméteres felületet, hogy a szurkolók saját fényképei szerepelhessenek a kedvencük mezének számában; a Parma pedig az összes bérlettulajdonos nevét beledolgozta a szerelés anyagába.
A San Lorenzonál ennél is tovább mentek és leghíresebb szurkolójuk arcmásával díszítették a trikójukat. A klub játékosai az új pápa fényképével és Papa Francisco [Ferenc pápa] felirattal a mezükön futottak ki a pályára az argentin bajnokság szombati mérkőzésén a Santa Fé ellen. „Egyetlen marketingkampány sem tehette volna ismertebbé klubunk nevét, mint az érsekünk pápává választása” – nyilatkozta a La Nación című argentin újságnak az egyesület szóvivője.
A múlt hét szerdán a katolikus egyház fejévé választott Jorge Mario Bergoglio az édesapja miatt kezdett szurkolni a San Lorenzónak, aki a klubban kosárlabdázott. Bergoglio később az egyesület igazolt tagja lett és még Buenos Aires érsekeként is a San Lorenzo szimpatizánsa maradt, a klub százéves évfordulóján misét celebrált.
Forrás: MTI
Fotó: twitter/SanLorenzo