Az Anglia 2018-as labdarúgó világbajnokság megrendezésére szóló pályázatát kezelő bizottság keresőmarketingre specializálódott céget vett alkalmazásba, hogy maximalizálja a nemzetközi online forgalmat a pályázat honlapján az elbírálási időszak alatt.
A keresőoptimalizálásra [Search Engine Optimalization – SEO] szakosodott multinacionális hátterű Reform ügynökség feladata, hogy az angol pályázat hivatalos honlapjának nemzetközi keresőmarketing stratégiáját kidolgozza és megvalósítsa.
Anglia szeretne otthont adni a 2018-as labdarúgó világbajnokságnak, és a benyújtandó pályázat mellett a folyamat fontos része a kampányolás. Ennek egyik eleme a 2009 májusában létrehozott honlap, amelyen indulása óta több mint 145 országból regisztráltak érdeklődők, támogatásukról biztosítva az angolok törekvéseit.
A Reform szakértelmét felhasználva a pályázatot kezelő bizottság célja, hogy a honlapot a webes keresők [pl.: Google, Yahoo] megtalálják és a találati listán minél előkelőbb helyen szerepeltessék, mert elismert tény, hogy a felhasználók a keresési eredmények közül 10-20-nál többet ritkán néznek meg. A statisztikák szerint a legtöbb weblapot a keresőoldalakon keresztül találják meg, és a keresőoldalakról bejövő forgalom optimalizálásának egyik leghatékonyabb és legolcsóbb módja a keresőoptimalizálás.
„A nemzetközi online jelenlét kifejlesztése fontos része annak, hogy Anglia 2018-as vb-rendezési tervei iránt tömeges érdeklődést és támogatást generáljunk. A SEO napjainkban minden digitális stratégia alapja, mert a keresőoldalak az elsők, ahol a szurkolók információért kutatnak a jövőbeli eseményekkel kapcsolatban” – nyilatkozta Amanda Davie, a Reform igazgatója.
Mint arról korábban beszámoltunk, az idei világbajnokság főszponzorai kevés hangsúlyt fektettek a SEO-ra, amelynek köszönhetően nem sikerült online asszociációt létrehozniuk saját márkáik és az esemény között.
Forrás: pr-inside.com