Az online fogyasztók hatékony elérésével és megtartásával foglalkozó Tamar által közzétett kutatás szerint a nyári futball vb öt kiemelt partnerének – adidas, Coca-Cola, Emirates, Hyundai és Sony – nem sikerült online asszociációt létrehoznia saját márkája és az esemény között.
Az első Tamar Sports Index készítése során az ügynökség munkatársai az elmúlt három hónapban a 2010-es dél-afrikai labdarúgó világbajnoksággal kapcsolatos kulcsszavakra és kifejezésekre folytattak kereséseket az interneten, valamint az előző vb óta kialakult internetes keresési szokásokat elemezték.
A jelentés szerint az öt nagy FIFA partner közül csak az adidas és az Emirates kezdte el tudatosan megcélozni a népszerű keresési kifejezéseket, de ezek a próbálkozások sem juttatnak el sok felhasználót az oldalaikra. Fontos márkaüzeneteik elvesznek, mert online láthatóságuk alacsony – vagyis honlapjaik nem jelennek meg a találatok első néhány oldalán egyik nagy kereső [Google, Yahoo, Bing] esetében sem. A Coca-Cola, Hyundai és Sony hármas láthatósága pedig ilyen szempontból nem is létezik jelenleg.
A világbajnokság labdájának hivatalos gyártója, az adidas, meglepően gyengén szerepel a Google-ben a „World Cup ball” szókapcsolatra. Egy ennyire értékes kifejezés esetében hátul lenni a találatok sorában azt jelenti, hogy a német sportszergyártó cég kihagyja a márkaasszociáció lehetőségét és jövedelmező kulcsszó-egyezések sorát bukja el.
A Tamar beszámolója szerint a Hyundai rengeteget költött egy céltudatosan kialakított interaktív micro site-ra a világbajnoksághoz kapcsolódó marketingtevékenysége részeként. A honlap megnyerő, látványos és fejlett technológiát használ, probléma viszont, hogy szinte láthatatlan marad a vb-információk után kutató felhasználók számára. Az egész oldal flash alapú, amely nem kereső-barát, így a Google és a Bing motorjai nagyon nehezen találnak benne hasznos tartalmat. Külső oldalakról pedig nincsenek hatékony visszamutató linkek és a social media oldalak használata elenyésző.
A Sony korlátozott mértékű képzettársítást hozott létre nagyon drága, fizetett találatok révén, de gyengén szerepel az értékes, a 3D TV-t és a világbajnokságot összekapcsoló kifejezések esetében. A cég sokat invesztált a 3D TV fejlesztésébe és marketingjébe – ez az első készülék, amely lehetővé teszi világbajnoki találkozók háromdimenziós közvetítését. Az érdeklődés az új technológia iránt hatalmas, az ide vonatkozó keresések száma az interneten hihetetlenül megugrott. Remek alkalom lenne a márkaépítésre és a piacvezető pozícióból származó előnyök kihasználására, de a Sony hátul szerepel a „3D TV”, „3D football” és „World Cup 3D” szókapcsolatokra adott találatokban.
Olyan vállalatokról van szó, amelyek hihetetlen összegeket fordítanak termékeik fejlesztésére, valamint azok online és offline marketingjére, ezen felül pedig további vagyonokat költenek a világbajnoksághoz fűződő exkluzív és globális szponzori jogok megszerzésére. Lehetőségük lenne a FIFA által bejegyzett és szigorúan ellenőrzött kifejezések legális használatára, mégsem élnek napjaink legdinamikusabban fejlődő platformjával, az egyedi online adottságokkal.
Forrás: tamar.com
1 hozzászólás
Pingback: SEO szakértők segítik Anglia 2018-as vb-pályázatát | Sportsmarketing