Az FTC labdarúgó szakosztálya ismét olyan marketing akcióval vonta magára a figyelmet, amely nem bevett dolog a hazai sportéletben. Az Arena Plaza-val összefogva háromnapos szurkolói találkozót szerveztek a múlt héten.
A nyári, első osztályba való visszatérésüket hangsúlyozó imázs reklám után ez megint egy olyan kezdeményezés, amely nem megszokott a magyar sportklubok körében. Mobil pavilon és dedikáló sarok felállításával, valamint a Fradi Shop ideiglenes átköltöztetésével háromnapos, tartalmas rendezvény állt össze a budapesti üzletközpontban. Ahogyan arról híreink között is olvasni lehetett, itt mutatkoztak be személyesen először a közönségnek a csapat újonnan leigazolt játékosai, Anthony Elding, Sam Stockley, Csizmadia Csaba, és olyan közönségkedvencek osztottak autogramot, mint Ferenczi István, Dragóner Attila vagy Kulcsár Dávid.
A program fő céljai a szurkolói kártya regisztráció és a tavaszi bérlet értékesítése volt. A helyszínen dolgozó FTC alkalmazottak elmondták, az új, névre szóló, fényképes plasztik kártyák bevezetésétől azt remélik, hogy újra rend lesz az Albert-stadion lelátóin, és ez segít visszacsábítani a botrányok miatt elmaradt szurkolókat. Regisztráció – tehát szurkolói kártya – nélkül csak két szektorba lehet ezentúl jegyet venni, azok viszont fokozott biztonsági kamerás megfigyelés alatt állnak. A kártyához később sok funkciót és még több kedvezményt szeretnének rendelni, egyelőre azonban be kell érni annyival, hogy olcsóbban juthatnak a tulajdonosaik belépőhöz.
Komoly az igyekezet, hogy az Üllői útra visszatérjen a rend és nézők ezrei látogassanak ki a meccsekre, újrateremtődjön a legendás hangulat, újra érezni lehessen a Fradi-szív dobbanását. Ezt szeretné kifejezni az új szlogen is, az „Érezd”, amely a tavalyi, NB I-be való visszatérést ünneplő „Comeback”-et váltja.
Az Arena Plaza-ban egyébként könnyű volt megtalálni a Fradi-sarkot, rögtön a bejáratnál hirdetőtábla mutatta a helyszínt és a programot. Jó volt a kialakítás, nagy tér állt rendelkezésre a szép számmal összegyűlt szurkolók számára. Egy kicsit talán hangsúlyosabb lehetett volna a zöld-fehér háttér, hogy messzebbről is szembetűnő legyen a pavilon. A bevásárlóközpont hangosbemondója rendszeresen, megfelelő gyakorisággal értesített mindenkit, aki nem tudta volna, hogy Fradi-napokkal kedveskednek a vásárlóknak.
A Ferencváros dolgozói nagyon készségesek és segítőkészek voltak, a játékosok pedig szorgalmasan osztották az autogramokat és mosolyogtak a fényképeken. Bár a rendezvény kezdetén érkeztünk, azért a hostess lányok is kaphattak volna legalább egy zöld-fehér pólót, és gyors eligazítást arról, hogy milyen regisztrációs lapokat osztogatnak, mert kérdésünkre csak annyit tudtak mondani, hogy valami kártyát lehet kiváltani… A zöld-fehér pólónál maradva még annyi észrevétel, hogy minden, a helyszínen regisztráló szurkoló kapott egy ajándék Fradi-pólót, de azon még a régi szlogen, a „Comeback” díszelgett. A drukkerek boldogok voltak a trikó miatt, de szakmai szemmel nézve ellentmondásos a kommunikáció: ha új üzenetünk van, azt erősítsük, ne keverjük az előzővel.
Összességében remek kezdeményezés a Ferencváros részéről a labdarúgást olyan közegbe vinni, amely nem a sajátja. A családbarát bevásárlóközpont jó választás, ha a szurkolókban az igényes környezet, balhé-mentesség és – az adottságokhoz képest – magas presztízs gondolatainak elültetése a cél. A kivitelezés sem hagyott különösebb kívánnivalót maga után, az apróságokra kell odafigyelni legközelebb.
Képgaléria [elnézést a gyenge minőségű képekért, de a rendelkezésre álló technikából ennyit lehetett kihozni adott fényviszonyok között :)]