Sportmarketing, UEFA — 2009/10/19 at 18:18

Budapesten járt a BL trófea

by

Véget ért a Bajnokok Ligája serleg közép-kelet-európai körútja. A turné Milánóból a Dóm térről indult szeptember közepén és az egymást követő hétvégéken eljutott Zágrábba, Bukarestre, Budapestre és végül tegnap Szófiában zárult. A labdarúgásért rajongók ezreinek adatott meg, hogy közös képen szerepeljen a kupával, de minden érdeklődő számára nagyszerű programot jelentett az utazó kiállítás meglátogatása.

Az élmény már a belépés előtt elkezdődik, mert a helyszín előtt parkol az a meglehetősen impozáns látványt nyújtó kamion, ami a serleget szállítja a közép-kelet európai körút során. Az izgalom tovább fokozódik, amikor megpillantjuk a játékosok alagútját mintázó bejáratot. Tényleg olyan érzés fog el, hogy itt valami fontos dolog közeleg.

Belépve a jó elrendezésű kiállítási területre megtekinthetők a bajnokcsapatok, világsztárok által dedikált mezek, a kisebb vitrinekben pedig olyan becses UEFA relikviák, mint közelmúltbeli döntőkre szóló tiszteletjegyek, a sorsoláskor használt golyók, játékvezetői lapok, vagy aláírt labdák, cipők, kapuskesztyűk, csapatkapitányi karszalagok. És ha már csapatkapitányi karszalagok, akkor biztosak lehetünk abban, hogy az UEFA olyanokat is szerepeltet köztük, amelyek az egyik legfontosabb kampányának, a rasszizmus elleni küzdelem jelszavát hirdetik.

A hírességek falán a Bajnokok Ligája kiemelkedő személyiségei kaptak teret, és olyan csapatok, amelyek a közép-kelet-európai régióból valók. Egy kis ország specifikáció, személyre szabottság, hogy magunkhoz közelebbinek érezhessünk ezt a futball-paradicsomot. A nagy képernyőkön a Bajnokok Ligája sorozat feledhetetlen pillanatai ragadnak magukkal, és a helyszínen Szántó Dávid közöl érdekességeket a sorozatról, magáról a kupáról vagy a kiállításról.

Az UEFA Champions League Trophy Tour kiállítás középpontjában természetesen a Bajnokok Ligája serleg van, egy hatalmas színpadon elhelyezve szemben a bejárattal. Nincs vitrin mögött, de biztonsági őrök vigyázzák, hogy senki ne érjen hozzá. Vele szemben külön emelvény a fotózáshoz, hogy egy szintből, tökéletes képet lehessen készíteni róla. A legjobb beállításból mégis a szervezők tudnak fényképezni, de a kupával közös saját képek ingyenesen letölthetők az egyedi kóddal a rendezvény egyébként is igényes honlapjáról. Igaz, ehhez sok személyes adatot meg kell adni, és muszáj beleegyezni a reklám célú megkeresések engedélyezésbe. Nem maradhatott ki a szponzor cég adatbázis építése sem.

A Budapesti megnyitó két UEFA nagykövete a francia Christian Karembeu és a dán Allan Simonsen voltak, akik mindketten kiemelkedő sikereket értek el korábban a Bajnokok Ligájában, illetve annak elődjében, a Bajnokcsapatok Európa Kupájában.

A Champions League Trophy Tour az előző években járt már Ázsiában, Dél-Amerikában, idén tavasszal pedig Afrikában teljesített küldetést. Az UEFA célja ezzel az, hogy megossza a Bajnokok Ligája hagyományát, egyedülálló élményét olyan területeken élő szurkolókkal, akiknek nem vagy – Közép-Kelet-Európa esetében – ritkán adatik meg a személyes részvétel. A rendezvényre kilátogatók megismerhetik az UEFA értékeit, esetleg maguk is kedvet kaphatnak a labdarúgáshoz. A szponzoroknak kiváló promóciós lehetőséget biztosít és tovább erősíthetik kapcsolatukat az UEFA-val, míg a televíziós jogok tulajdonosai egyedülálló alkalom arra, hogy egy különleges UEFA Bajnokok Ligája programmal vonzzanak futball szerető közönséget.

A post fotógaléria részéből is kiderül, hogy az UEFA remekül bánik a marketingértékeivel. Rendezvényeit a hagyomány és a professzionalizmus jellemzi, és mindig igyekszik teljes körűen kiszolgálni a szurkolókat és üzleti partnereit – vagyis a szponzorokat és a médiát.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Rózsaszínbe borult az NFL

Bár nem vagyok nagy amerikai sportok rajongó, de még nekem is feltűnt, hogy az amerikai foci világát hirtelen átszínezte a...

Close