Eddig a férfi labdarúgás szponzori jogaival egy csomagban adták, 2018-tól viszont már külön értékesítik. Folytatódik a korábban megkezdett kampány is a női foci felvirágoztatására.
Az Európai Labdarúgó Szövetség [UEFA] szakít az eddigi szponzorációs modelljével, hogy az égisze alá tartozó női futball tornák növekedését gyorsítsa és elősegítse a nők részvételét a labdarúgásban. Így a női Bajnokok Ligája szponzori jogait 2018-tól, a női Európa-bajnokság jogait pedig a 2021-es kiadástól kezdődően külön értékesíti a a férfi labdarúgás szponzori jogaitól, amivel eddig össze voltak csomagolva.
A korosztályos női válogatott események és a női grassroots kezdeményezések szintén a frissen létrehozott, kizárólag női focihoz kapcsolódó szponzori jogokat tartalmazó csomagba kerülnek át. Az UEFA külön erőforrást szentel az ügynek, ugyanis egy később megnevezésre kerülő ügynökséggel kötnek szerződést ennek a csomagnak az értékesítésére.
Az UEFA idén június 1-én, a női BL-döntő kapcsán indította az első női kampányát “Together #WePlayStrong” néven. Ez a kampány része a szervezet ötéves stratégiai tervének, amely azt hivatott elérni, hogy a labdarúgás legyen az első számú női sport Európában.
Mindemellett egy külön csoportot is létrehoztak szervezeten belül az 55 nemzeti tagszövetség munkájának támogatására. Workshopokat tartanak sportszakmai és kommunikációs területeken, amelyek alapján az országspecifikus konkrét intézkedések kidolgozhatók.
Az UEFA partnerségre lépett a Leaders Generation XX Series elnevezésű sorozattal is, amely a női sportok növekedésének elősegítésére létrehozott platform. Ennek keretében rendszeres beszélgetéseket szerveznek a különböző területek szakértői és képviselői között.
Forrás: uefa.com