Diego Sánchez a LaLiga Global Network Program hazánkban dolgozó képviselője, feladata, hogy Magyarországon növelje a spanyol futball bajnokság népszerűségét, elismertségét. A programról, munkájáról, eredményeiről és terveiről kérdeztük.
Mit jelent a LaLiga Global Network Program?
A program lényege, hogy egy csapat kiválasztott szakember eljusson a világ különböző részeibe, ott növelje nemzetközi jelenlétünket, erősítse a LaLiga márkaértékét. Célunk, hogy a szurkolókkal való kapcsolattartással és stratégiai együttműködések segítségével mutassuk meg, hogy a spanyol bajnokság a legjobb a világon. Büszkén mondhatjuk, hogy ez a fajta program egyedi a foci üzleti világában.
Mikor indult és hol van jelen a LaLiga Global Network?
2016 októbere környékén indult a kezdeményezés, s növekedésünk azóta is nagyon gyors. A világ szinte minden országában ott vagyunk, célunk, hogy közel legyünk mindenhol, ahol LaLiga szurkolók vannak. A személyes jelenlét fontos, segít abban, hogy megmutassuk a LaLiga egyediségét, értékeit. De ha egy adott országban nem is jelenünk meg személyesen, arra a területre is odafigyelünk (pl. én budapesti központtal dolgozom, de a horvát, a román, a szerb és a bolgár piacra is figyelek).
Hogyan lehet valaki a Network képviselője?
Amikor elindult a program, nagyon hosszú, komoly, szakmai kiválasztási folyamat kezdődött. 127 országból több mint 12 500 ember jelentkezett. A LaLiga, a Banco Santander és a Universia vezetősége kiválasztott 150 főt, az ő részvételükkel zajlott egy találkozó a Vicente Calderon stadionban. Ezután 60 ember maradt, ez a csapat a LaLiga vezetése és részlegei által tartott három hónapos képzést kapott. Végül 57 embert jelöltek ki, minket küldtek el a különböző piacokra, de néhányan a központban maradtak, illetve LaLiga csapatoknak dolgoznak.
Mik voltak a követelmények, milyen tudást várt el a LaLiga?
Fiatal szakembereket kerestek, egyetemi végzettséggel és felsőfokú angol nyelvtudással. Előny volt a nemzetközi munkatapasztalat, a futball üzleti múlt, az MBA végzettség, de nem feltétlen kötelező.
Ön mikor kezdett Magyarországon?
Ez év májusától vagyok itt, még fél év sem telt el.
Említette, hogy a Network Program feladata a LaLiga népszerűsítése, elismertetése. Miért van erre szükség?
A LaLiga vezetősége azt látta, hogy elsősorban nagyon erős pénzügyi háttere miatt és annak segítségével a Premier League dominálni akarja az európai futball piacot. Mi hiszünk abban, hogy mind a nálunk játszó játékosok, mind klubcsapataink eredményei alapján a spanyol bajnokság ma a világon a legjobb. Ez a program egy eszköz arra, hogy megmutassuk, hogy mások vagyunk.
Hogyan? Vannak konkrét feladatai, céljai?
Igen, több nagyon pontosan leírható részből áll a munka. Az egyik, hogy a LaLiga meccseket közvetítő csatornával együttműködjek, támogassam őket promóciókkal, kampányokkal. Emellett szabadon kialakíthatok olyan kooperációkat a helyi partnerekkel, amelyekkel növeljük a márka értékét és tanulunk egymástól. Csak néhány példa: együttműködésünk van a Női Futball Alapítvánnyal, egyéb alapítványokkal, sport projektekkel, a hamisítás elleni szervezettel… Digitális jelenlétünk erősítése szintén fontos célunk. Végül, de nem utolsó sorban próbálunk bevételt generálni.
Van termék, amelyet értékesíteni tud?
Igen. Egyrészt ott van a klasszikus szponzoráció. Megpróbálunk partnereket találni, akik a LaLiga márkához akarják kötni magukat, klubjaink imázsát felhasználva. Emellett több alkalmazásunk is van, amelyeket licensz szerződéssel értékesítünk. Egy közülük a Media Coach System, amely futball mérkőzéseket elemez, és segít a vezetőknek a döntéshozatalban, annak érdekében, hogy csapatuk teljesítménye javuljon.
Még csak pár hónapja van itt. Mi az, amit már elért, ami már működik?
A Sport TV-vel nagyon gyorsan jó kapcsolatba kerültem, és jó munkakapcsolat alakult ki. Ennek eredményeképpen a múlt héten elindítottuk a „Hét csapata” kampányt. Ennek lényege, hogy egy adott héten egy csapatot mutatunk be. A Harmadik félidő című műsorban mutatjuk meg, hogy melyik csapat az adott hét főszereplője és, hogy mi a „hét kérdése”. A hét folyamán a LaLiga és a Sport TV Facebook oldalán információkat adunk az adott csapatról, majd a meccsnapon elmondjuk a választ, és a nyertes válaszadót, aki az adott csapat hivatalos mezét nyeri meg. Az Atletico Madriddal indult a sorozat és mind a 20 LaLiga csapatot bemutatjuk, így 20 hétig tart ez a program.
Emellett a kampány mellett más partnerekkel is több ötleten is dolgozunk együtt, de ezek legyenek meglepetések!
Kikkel vette még fel a kapcsolatot, mik a visszajelzések?
Már találkoztunk és tárgyaltunk a magyar futball több fő szereplőjével. Sok elképzelés formálódik, de ezek még kidolgozás alatt állnak. Emellett fontos számunkra, hogy a LaLiga itteni szurkolóival is kapcsolatban legyünk; azt látjuk, hogy nem csak a meccsek fontosak számukra, hanem a személyre szabott tartalom a hétköznapokon is. Főleg közösségi média csatornákon kommunikálunk velük. Nagyon jó példa volt erre, hogy a nemzeti ünnepen, augusztus 20.-án a LaLiga Facebook profilján magyarul köszöntöttük a szurkolókat, erre nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk.
Népszerű a LaLiga Magyarországon?
Határozottan tudom mondani, hogy igen. A visszajelzések, beszélgetések alapján látszik, hogy a magyar emberek azt a nagyon technikás, szép focit szeretik, amely a spanyol bajnokságban megjelenik. Ennek a típusú játéknak a szeretete összeköt minket. Emellett nagy ereje van a közös múltnak, hiszen szinte mindenki tudja, hogy Puskás a Real Madridban, Kubala László a Barcelonában mekkora sztár volt, hogy csak a legnagyobb neveket említsem.
Mit gondol, a Real Madrid vagy a Barcelona a népszerűbb csapat nálunk?
Nehéz kérdés, mindkét csapatnak nagy tábora van. Mindkettőnek nagyszerűek az eredményei, van, akinek Messi, van, akinek Ronaldo játéka tetszik jobban. De, talán épp Puskás múltja miatt a Real Madrid kicsit népszerűbb.
Figyelemmel követi a magyar futballt? Mit gondol róla?
Igen, figyelem a focit, látom az eredményeket. Tudom, hogy a válogatott most nem jutott ki a világbajnokságra, de meg kell becsülni, hogy ott volt az EB-n és nem is szerepelt rosszul. Szerintem fejlődik a magyar foci, a sikerekre kell építeni, sokat dolgozni, és lesz eredmény.
Az elmúlt hetek történései alapján muszáj megkérdezni, hogy mi a LaLiga álláspontja, terve a katalán történések kapcsán?
Csak a LaLiga elnökének, Javier Tebasnak szavaira tudok utalni. Nem szeretnénk, hogy Katalónia otthagyja Spanyolországot, nem szeretnénk katalán csapatok nélküli bajnokságot. De, ha Katalónia kiválik az országból akkor a Barcelona, az Espanyol és a többi katalán csapat nem játszhat a LaLigaban.
Visszatérve a LaLiga Global Network-höz, mik a következő lépései, meddig marad itt?
Ahogyan mondtam, nagyon sok mindent elindítottam, szeretnék ebből minél több dolgot megvalósítani. Ráadásul a sport, a futball business nagyon gyorsan változik, mindig új lehetőségek tűnnek fel, nagyon sok a feladat. Mindebből következik, hogy hosszú távra tervezek. Szeretek itt lenni, azt csinálom, amit szeretek, és még nagyon sok munka és eredmény vár rám.
Az interjú angolul is elérhető ezen a linken.
2 hozzászólás
Pingback: eSport divíziót indít a LaLiga | sportsmarketing.hu
Pingback: 8 pillér, amelyekre a LaLiga marketingtevékenysége épül | sportsmarketing.hu