Arról már írtunk, hogy az adidas nem fogja meghosszabbítani a szerződését az NBA-vel. Ennek oka pedig, nem más, minthogy nem találták elég kedvezőnek és nyereségesnek az együttműködést, így a jövőben inkább az egyes játékosokra és termékekre fognak koncentrálni, illetve egy másik óriási, az ázsiai piac felé kacsintgatnak. Arról is beszámoltunk, hogy kik a potenciális jelentkezők és mit tart az NBA szem előtt, amikor választani fog. A napokban kiderült végre a nyertes neve.
Ezt egy hivatalos közleményben is napvilágra hozta Adam Silver and NBA komisszárja. Döntésüket azzal indokolták, hogy azért választották a Nike-t, mert többek között a cég biztosította őket arról, hogy lehetővé teszik az NBA számára a globális jelenlétet és a legfrissebb technológiákat fogják alkalmazni a mezek gyártása során. A pipás cég és a kosárlabda sport kapcsolatának rendkívül gazdag hagyományai vannak. Évtizedek óta támogatják az NBA különböző programjait, szponzorálják a legnagyobb sztárokat és 2006 óta az Amerikai Egyesült Államok válogatottjának is a mezszponzorai. A nyolc évre szóló szerződésről érdemes tudni, hogy az összértéke több mint egy milliárd dollár. Ennyit fog tehát a Nike az NBA-nek fizetni a 2017/2018-as szezontól. Ez éves szinten közel két és félszeresére annak, amit az adidas fizetett.
Az óriási összeg ellenére úgy gondolom, hogy megérte a Nike-nak ennyit invesztálnia ebbe a szerződésbe. Hogy miért? Mert többek között a pipás cég lesz az első, aki feltűntetheti a logóját az NBA-mezeken. Ez olyan láthatóságot biztosít, mely eddig egyetlen márkának sem adatott meg. A Nike brand és a kosárlabda pedig Michael Jordan óta kéz a kézben jár. Elképesztő, milyen dominanciával bír a kosárlabda kultúrában a pipás cég. Hogy érzékeltetni tudjam a kosárlabda fanok Nike őrületét, had említsek két nagyon beszédes adatot.
- Ha már Michael Jordan szóba került, egy érdekesség, ami az Air Jordanhez kapcsolódik: “a tavaly decemberben bemutatott XI Legend Blue-t 3 óra alatt elkapkodták a Nike webshopjából, és egy hét alatt 80 millió dollár bevételt generált. A többi márka együttvéve – beleértve adidast, Under Armourt, Reebokot, stb. – 190 millió dollárnyi kosaras terméket tudott eladni az egész év során…”
- Újabb érdekességként hasonlítsunk össze egy mostani szupersztárt a Nike-tól, egy, már szebb napokat is megélt adidas által szponzorált kosárlabdázóval. Dwight Howard adidas cipője 1,5 millió dollár értékben fogyott a tavalyi évben. Bár a Howard féle cipők eladásai sosem voltak magasak, de ez az érték, csak egy kicsit több, mint amennyi Nike Lebron cipő fogyott kevesebb mint 2 (!) nap alatt.
Az alábbi infografikákat böngészve pedig mindenki számára világossá válhat, hogy mennyire nem meglepő a Nike győzelme és az a tény, hogy ezzel mennyire egyeduralkodóvá vált a kosárlabdázás piacán. Tekintve az eladási számokat, a szurkolók márka iránti szenvedélyét és a játékosok által hordott cipők arányát, úgy gondolom, hogy nehéz még egy olyan sportpiacot említeni, ahol egy márka ennyire dominánssá vált.
1 hozzászólás
Pingback: Új szponzor érkezett az NBA-be! – Site Title