A következő szezontól az UEFA labdarúgó Bajnokok Ligája kiemelt szponzori palettája megváltozik. A Ford nem lesz többé globális támogatója a legmagasabb szintű klubfutballt bonyolító ligának.
A Ford egy nagyon komoly, már-már történelmi jelentőséggel bíró szponzorációs sorozatot szakít meg, azzal, hogy jövőre már nem támogatja a Bajnokok Ligáját. Az autógyár 1992-ben kezdte meg a „működését”, mint szponzor. 21 év alatt a neve összefonódott a szériával, s számos reklám, marketingaktivitás és kampány tanúskodik, hogy egy kölcsönösen eredményes kapcsolat alakult ki a két fél között az évek során.
A Ford az évek alatt nagyon jól kihasználta a szponzoráció adta lehetőségeket és számos modelljét a BL segítségével harangozta be. Az idei, utolsó nagy dobás is így alakult, mivel az új Ford Mustang nem rég került bejelentésre. A kampány során több mint 300 millió néző láthatta a televízióban és online a márka „régi” újdonságát. A lisszaboni döntőre egy fesztivál keretében további digitális és közösségi média aktivitást is eszközölni fog a vállalat a teljes siker érdekében.
De vajon, ki lesz a Ford utódja?
Erre sem kellett sokat várni, mivel már hivatalossá vált, hogy a Nissan kerekein fog tovább száguldani a sorozat. A japán autógyár 4 éves szerződést kötött az UEFA-val, aminek értelmében teljes körű jogokkal bír majd a BL-hez és az UEFA Szuper-kupához kapcsolódóan.
Hivatalos összeget nem hoztak nyilvánosságra, azonban a szakértők becslése szerint az éves összeg mindenképpen nyolc számjegyűre taksálható. Az ismert szponzori díjakból kiindulva 45 és 50 millió font között lehet az éves értéke a megállapodásnak.
A Nissan számára fontos, hogy az abszolút világszínvonalat képviselő BL segítségével, maga is globális platformra helyezze az autócsodáit, ezzel növelve a népszerűségét és az eladási mutatóit.
Forrás: bbc.com