A McLaren az Amerikai Nagydíj sajtónapján mutatta be újítását, a Forma 1-es autókra szabott digitális szponzorkijelzőt. A pilótafülke két oldalán elhelyezett eszközök legjobban a fedélzeti kamera képein látszódnak és dinamikusan cserélődnek rajtuk a márkajelzések. A panelek évekig tartó fejlesztés eredményei, de csak most jutottak olyan szintre, hogy a súlyuk nem befolyásolja az autó teljesítményét. Az autósportban először találkozhatunk ilyen megoldással.
A digitális szponzorkijelző nagyobb rugalmasságot és értéket ad a csapatnak és partnereinek, mert egy-egy esemény során akár több szponzort is ki tudnak szolgálni, vagy egy adott szponzor márkaüzeneteit kommunikálhatják kreatívabban, hatékonyabban,A digitális szponzorkijelző nagyobb rugalmasságot és értéket ad a csapatnak és partnereinek, mert egy-egy esemény során akár több szponzort is ki tudnak szolgálni, vagy egy adott szponzor márkaüzeneteit kommunikálhatják kreatívabban, hatékonyabban. Ezzel új távlatok nyílnak a motorsport marketingjében.
Ok guys, what do you make of this digital bodywork/helmet? Can change messages/brands mid-race etc. Pretty cool. pic.twitter.com/eYrfGf2K1i
— Ben Hunt (@benjhunt) October 20, 2022
Az innovatív megoldást már használták is az Amerikai Nagydíj, illetve az azt követő futamok szabadedzésein, de a téttel bíró eseményekre – időmérő és futam – egyelőre kivették az autókból. A csapat azt tervezi, hogy a jövőben a futamok során is használni fogja a digitális szponzorkijelzőt, sőt más sorozatokban is beveti majd, a McLaren ugyanis versenyez az IndyCarban, az Extreme E-ben és 2023-ban már a Forma–E-ben is.
A McLaren a technológiát a brit Seamless Digital techcéggel közösen valósította meg. “Tökéletes partnerre találtunk a McLarennel, mert technológiai úttörőként osztoznak az innovációs törekvéseinkben és a konvenciók átformálásban. Hiszünk abban, hogy ez még csak a kezdete annak a rugalmasságnak, ami a márkázás terén érkezhet a motorsportba. Azáltal, hogy elértük, a technológia működik egy Forma-1-es autón, sikerült a legnehezebb feladatot megoldani, és készen állunk arra, hogy áttörést hozzunk a hirdetésekben az F1-ben, a motorsportban, a golfban, az amerikai sportokban és végső soron a szélesebb körű, általánosabb felhasználásban” – mondta Mark Turner, a Seamless Digital vezérigazgatója.
Forrás: mclaren.com