A teniszlegenda Serena Williams az idei US Open után jelentette be visszavonulását. A Vogue magazinban Williams elárulta, hogy aktív pályafutása befejeztével a sportról a családjára és a kockázati tőkebefektető cégére, a Serena Ventures-re helyezi át a hangsúlyt. Williams 2014-ben alapította a Serena Ventures-t, miután egy J.P. Morgan Chase konferencián megtudta, hogy a kockázati tőke kevesebb mint 2%-a jut nőknek.
“Akkor és ott valahogy megértettem, hogy valakinek, aki olyasmi helyzetben van, mint én, el kell kezdenie írni a nagy csekkeket. Néha a hasonló vonzza a hasonlót” – írta. “Többnyire a férfiak írják egymásnak ezeket a nagy csekkeket, és ahhoz, hogy ezen változtatni tudjunk, több hozzám hasonló embernek kell elkezdenie pénzt visszaadni a nők számára.”
A Serena Ventures honlapja szerint a befektetési portfólióban szereplő cégek 53%-át nők alapították. Az alapítók 47%-a fekete bőrszínű, 12%-a pedig latin-amerikai származású. A cég márciusban bejelentette, hogy eddig 111 millió dollárt gyűjtött össze befektetőktől, és már közel 60 startupba helyezett ki tőkét.
A Forbes számítása szerint Williams nettó vagyona 260 millió dollárra tehető. A Serena Ventures megalapítása mellett a 40 éves sportoló a karriere során olyan nagy márkákkal került jövedelmező üzleti kapcsolatba, mint a Gatorade, a Ford, a Hanesbrands, a Gucci és a Nike. Az amerikai sportszergyártóval olyan szoros a kapcsolat, hogy az Serenáról nevezte el az egyik irodaházat a globális központjában az év elején.
Az alábbiakban a Fox Business összefoglalója a Serena Ventures legjelentősebb befektetéseiről.
MasterClass
A MasterClass egy olyan streaming platform, amely több mint 150 oktatóhoz és tanfolyamhoz kínál hozzáférést a tagoknak, többek között a művészet, a szórakoztatás, az üzlet, a design, a stílus, a sport, a játék és az írás területén.
Williams elárulta, hogy a MasterClass első befektetői között volt, és a platformon saját kurzust készített azokról a technikákról, gyakorlatokról és mentális készségekről, amelyek segítettek neki 23 egyéni Grand Slam-trófeát nyerni.
Tonal
A Tonal egy intelligens otthoni edzőterem, amely 2019 áprilisában 45 millió dolláros Series C finanszírozást szerzett befektetői csoportoktól, köztük a Serena Ventures-től.
Februárban a Tonal bejelentette, hogy a „Strength Made Me” kampányában Williams márkanagykövetként szerepel majd.
“Az edzésmódszerem folyamatosan változik, de az erőnléti edzés alapvető fontosságú a teljesítményemhez, és ezért szeretem annyira a Tonalt. Ez egy másfajta edzésforma, amely kihívást jelent számomra, és sokkal erősebbé tett” – mondta Williams. “A pályafutásom elején nem használtam ki maximálisan az erőmet – megvolt, éreztem magamban, de nem használtam ki. Miután megtettem, rájöttem, hogy van valami csodálatos abban, ha valaki erős, és büszke vagyok arra, hogy részese lehetek ennek a Tonal kampánynak, amely ezt ünnepli.”
Noom
A Noom egy olyan előfizetéses alkalmazás, amely segíti az étkezési és edzési szokásaink nyomon követését. A cég szintén 2019-ben kapott befektetést a Serena Venturestől. “Igazán hiszek abban, hogy mindenkinek könnyű hozzáférést kell biztosítani az egészségesebb élethez, ezért döntöttem úgy, hogy befektetek a Noomba” – mondta Williams a befektetést bejelentő közleményben. “A Noom empatikus személyes támogatása párosítva a modern technológiával és a tudománnyal lehetővé teszi az emberek számára, hogy jelentős és tartós viselkedésváltozást érjenek el.”
A Noom 2021-ben mintegy 540 millió dollárt gyűjtött be a Silver Lake által vezetett Series F finanszírozási körben. A fordulóban részt vevő további befektetők között volt az Oak HC/FT, a Temasek, a Novo Holdings, a Sequoia Capital, az RRE és a Samsung Ventures.
Esusu
2021 júliusában a Serena Ventures 10 millió dollárral vett részt az Esusu, egy pénzügyi technológiai vállalat Series A finanszírozásában. A fintech cég a bérleti díjak jelentését könnyíti meg és a hitelépítéshez szükséges adatmegoldásokat kínál.
“Befektettünk az Esusu küldetésébe, és erős meggyőződésünk, hogy komoly potenciál rejlik ebben a területben” – mondta Williams. „A technológia alapú modell igazi win-win helyzeteket teremt az érdekeltek számára a bérlőktől a bérbeadókig. Az Esusuba történő jelentős befektetésünk segíteni fogja a vállalatot a skálázásban és abban, hogy még több pénzügyi lehetőséget szabadítson fel az emberek számára.”
Az Esusu 2 millió lakásban érhető el Amerika-szerte, ami több mint 2,4 milliárd dollár bruttó bérleti értéket képvisel.
Forrás: Fox Business