A logó, a szlogen és a teljes márkaidentitás bemutatója stílszerűen 20:24 órakor kezdődött Berlinben, a három év múlva esedékes kontinensviadal házigazdája ugyanis Németország lesz.
Nagyszabású esemény keretében tárta nyilvánosság elé az EURO 2024 márkaidentitását az Európai Labdarúgó Szövetség [UEFA]. A 2024-es labdarúgó Európa-bajnokságot Németországban rendezik, ezért a bemutatóra a berlini olimpiai stadionban került sor, 20:24 órai kezdettel. Az esemény rangját mutatja, hogy részt vett rajta Aleksander Ceferin, az UEFA elnöke, Rainer Koch, a Német Labdarúgó Szövetség [DFB] ideiglenes elnöke, Philipp Lahm, a kontinensviadal igazgatója, valamint Berlin polgármestere mellett további német politikai és gazdasági vezetők is.
Az EURO 2024 logóját az UEFA 55 tagországának zászlaja, pontosabban azoknak a színei inspirlálták. Ezek lettek különböző kombinációkban egymás mellé sorakoztatva egy olyan formában, amely a berlini stadion tetőszerkezetének mintájára emlékeztet. Az sem véletlen, hogy 24 színes szelet alkotja a hátteret, a szám a torna 24 résztvevőjére utal. A logó központi helyét pedig a híres Henri Delaunay kupa könnyen felismerhető alakja foglalja el.
A “United by Football. Vereint im Herzen Europas” szlogen első mondata angol, a második pedig német, amely az egység, az összetartozás és a befogadás üzenetét igyekszik erősíteni.
Az egész márkaidentitás egy olyan Európa-bajnokságot képvisel, ami a sokszínűség ünnepe. A labdarúgásban mindenki otthon érezheti magát és a márka az első lépés, hogy ezt az otthont felépítsék Németországban az EURO 2024 keretében.
A tornának 10 város ad majd otthont: Berlin, Dortmund, Düsseldorf, Frankfurt, Gelsenkirchen, Hamburg, Köln, Lipcse, München és Stuttgart. Mindegyik rendezőnek lesz egy saját logója is, amelyben egy-egy helyi nevezetesség szerepel majd, ahogyan az a 2020-as Európa-bajnokság esetében is történt.
A márka kidolgozásában az UEFA, a DFB és a tíz rendező város is részt vett, a kreatív ügynökség pedig a portugál VMLY&R Branding volt.
Forrás: UEFA