A házon belüli médiaközpont a klub digitalizációs stratégiájának részét képezi. Itt készülnek mostantól az online, a közösségi média és a mobiltartalmak is.
“The Studios: Milan Media House” néven saját stúdió rendezett be házon belül az AC Milan. A médiaközpont felel innentől kezdve az olasz klub audiovizuális tartalmainak létrehozásáért, gyártásáért és terjesztéséért.
A minden igényt kielégítő stúdió a klub központjában, a Casa Milanban kapott helyet. Az 1.000 négyzetméteren elterülő, de könnyen átrendezhető terekből álló médiaközpontot IP-technológiával, 4K kamerákkal, LED és LCD képernyőkkel szerelték fel. Ezenkívül külön hangstúdióval és kontrollszobával rendelkezik, továbbá közvetlen összeköttetésben áll az edzőközpontban, Milanelloban található sajtóteremmel.
Itt készülnek mostantól az AC Milan online, közösségi média és mobiltartalmai is, tehát innen szolgálják ki többek között a klub Facebook, Instagram, Twitch, Tik Tok és egyéb közösségi média platformjait, illetve mobilalkalmazását is. A stúdióban a hagyományos média kiszolgálására, tehát például mérkőzések televíziós közvetítésének házon belüli gyártására is lehetőség van, így a Milan TV szintén innen üzemel. A 40 fős kreatív és technikai csapatot a közvetlenül a CRO-nak riportáló Lamberto Siega, a klub marketing és digitális igazgatója vezeti.
Az AC Milan 2018-ban került az amerikai Elliott Management Corporation befektetési cég tulajdonába. A klub azóta komoly erőforrásokat mozgósított a digitalizáció terén, a folyamat eddigi legnagyobb mérföldköve a The Studios létrejötte. A stúdió egyrészt a több, mint 500 milliós globális szurkolói bázis tartalomfogyasztását igyekszik kiszolgálni és megújítani. Másrészt új bevételi forrásokat is megnyit, ugyanis a Milánó belvárosához közeli médiaközpontot külső cégek is kibérelhetik saját műsoraik, tartalmaik gyártására, arról nem is beszélve, hogy minden eddiginél magasabb színvonalon képes kiszolgálni a klub szponzorait.
Jól mutatja, hogy a futballklubok egyre inkább médiacégként tekintenek magukra, hogy 2017-ben a városi rivális Inter, valamint 2019-ben a spanyol Barcelona is hasonló házon belüli médiaközpontot hozott létre.
Forrás: acmilan.com