Sorozatban ötödik éve nő a telt házzal futó meccsek száma az amerikai kosárlabda ligában. A csarnokok kihasználtsági mutatója is irigylésre méltó.
Az NBA közzétette a mérkőzések helyszíni nézettségi adatait. Eszerint a 2018-19-es bajnokság alapszakaszában 760 meccset játszottak telt ház előtt, ami rekordot jelent a liga számára. A korábbi csúcsot a tavalyi 741 telt házas mérkőzés jelentette.
Az össz nézőszám számlálója közel 22 milliónál állt meg – egészen pontosan 21.964.447 a vonatkozó adat. Ez azonban csak a negyedik legmagasabb szám az NBA történelme során. A rekordot ebben a kategóriában tavaly állították fel, 22.124.559 nézővel, de a teljes képhez az is hozzátartozik, hogy idén 141 ezerrel kevesebb férőhely állt a nézők rendelkezésére, mint egy éve.
Mindez azt jelenti, hogy az NBA a 2018-19-es bajnokság alapszakaszában több, mint 95%-os kihasználtsági mutatóval büszkélkedhet.
A nézői rekord mellett a közösségi médiában és az e-kereskedelemben is jól teljesített a liga.
Az NBA közösségi média csatornáin 918 millió interakciót regisztráltak, ami 14%-kal több az egy évvel korábbihoz képest, míg az ezeken a felületeken közzétett videók 11,5 milliárd megtekintést generáltak, ami 5%-os emelkedés. Mindkét mutatóban a tavaly beállított rekordok dőltek meg.
A liga e-kereskedelmi platformja, az NBA Store 10%-os növekedést produkált, az NBA League Pass eladások pedig 21%-kal nőttek egy év alatt. Mindkét mutató szintén rekordot jelent.
A League Pass terén sok újdonságot vezetett be a liga ebben a szezonban. Az ősz folyamán lehetővé tették, hogy a szurkolók egy éppen zajló mérkőzésnek egy részére is előfizethettek, nem kellett a teljes meccshez hozzáférést venniük. Majd tavasszal tovább bővítették a mikro-tranzakciós kínálatot, így a szurkolók már tetszőlegesen választott 10 perces részletekbe is bekapcsolódhatnak az éppen zajló NBA-meccsek során.
Forrás: nba.com