Tovább bővítette az NBA a mikro-tranzakciós kínálatát. A szurkolók mellett a sportfogadók is a liga célkeresztjében vannak.
Ahogyan arról korábban beszámoltunk, az NBA tavaly ősszel vezette be azt a lehetőséget, hogy a szurkolók egy éppen zajló mérkőzésnek egy részére is előfizethetnek, nem kell a teljes meccshez hozzáférést venniük. Először még csak az utolsó negyeddel működött a rendszer, 1,99 dolláros áron, de már a kezdetekben jelezték, hogy ezt tovább fogják finomítani és 10 perces csomagokig tervezik lebontani az élő közvetítéseket. Ennek most jött el az ideje!
Ezentúl a szurkolók tetszőlegesen választott 10 perces részletekbe is bekapcsolódhatnak az éppen zajló NBA-meccsek során. Ha egyszerre több mérkőzés is folyamatban van, akkor a 10 perces időszakban szabadon váltogathatnak közöttük. Egy ilyen 10 perces csomagért 0,99 dollárt kell fizetni és természetesen igény esetén bővíthető további 10 percekkel, vagy a teljes mérkőzésre, esetleg akár a teljes szezonra is, hiszen a liga így tudja az érdeklődőket elkötelezett vásárlókká alakítani.
“Képzeljünk el egy olyan szituációt, amikor valakinek vacsorameghívása van és nem tudja a teljes meccset végignézni. Miért ne fizethetne elő fél órára a közvetítésből?” – mutatott rá a mikro-tranzakciós kezdeményezés mögötti logikára Silver még tavaly októberben. Az NBA első embere azt is kiemelte, hogy a szurkolóknál szélesebb a célközönségük, beletartoznak például a sportfogadók is. Végül is, ha valaki csak az első negyedre, vagy félidőre rakott tétet, nem biztos, hogy érdekli a teljes mérkőzés, vagy a hátralévő rész.
Az új mikro-tranzakciós csomag kampányával elsősorban a mobil marketingre fókuszál az NBA. Például Twitteren küldenek push üzenetet, hogy a felhasználók bekapcsolódjanak a mérkőzésekbe, ha valami érdekes történik. Ilyen lehet, amikor egy játékos a kiemelkedő teljesítményt nyújt a pályán, vagy egy rekord megdöntésének közelébe kerül.
A előfizetés csomagok az NBA League Pass-on keresztül érhetők el. Ez a liga meccsközvetítési szolgáltatása, és az ún. “out-of-market” mérkőzések érhetők el rajta, amelyek nem sértik adott régió televíziós közvetítési jogait. Az NBA League Pass-t a Turner Broadcasting üzemelteti, és mobileszközön is működik.
Forrás: nba.com