A rövid, személyre szabott tartalmat imádják a Bundesligát követő fiatalok.
A DFL [Német Labdarúgó Liga] által megbízott WHU egyetem kutatásának konklúziója, hogy a 10-22 évesek kifejezetten kedvelik a magas minőségű online tartalmat, és sokkal inkább hajlandók fizetni érte, mint az idősebb korosztály, ha az valóban személyre szabott, és szórakoztató. Az eredmény egybecseng a TNS és a Deloitte felméréseivel is, amelyek azt mutatták, hogy a fizetős online tartalom elfogadottsága évről évre nő.
„A Z-generáció elismeri a digitális tartalom értékét. Ez némileg ellentmond a „freemium” mentalitásnak, ami egy fontos üzenet minden médiavállalat számára” – mondta Christian Seifert, a DFL vezérigazgatója.
A WHU-Otto Beisheim Egyetem kutatását a DFL saját kommunikációs stratégiájához illeszti hozzá, az eredmények ugyanakkor minden tartalom-előállítónak fontos inshight információt biztosítanak.
A Z-generáció mintáját adó 10-22 évesek prioritási listájának élén általánosan is a szórakoztató médiaformátumok állnak. A fiatalok már kevésbé hajlandók végignézni egy egész futballmérkőzést – inkább a rövidebb, személyre szabott tartalmakat kedvelik közvetlenül a meccs után. Ez abba az irányba mutat, hogy sokan csak a kedvenc játékosuk [pl. egy azonos nemzetiségű, vagy hozzá hasonló poszton szereplő] szereplésére kíváncsiak, és azt is örömmel vennék, ha csak az őt érdeklő jeleneteket kapnák meg, azonnal a mérkőzést követően. Emellett az „alaptermék”, azaz a meccs melletti kiegészítő információk, mint például a szép vizualizációval kidolgozott részletes adatok, statisztikák iránt is nagy kereslet mutatkozik.
Hódít a multi-screen
A kutatás arra is rámutatott, hogy a lineáris televíziós tartalom még mindig fontos médium a fiatalok körében, hiszen 80%-uk ott követi a Bundesliga mérkőzéseit. Ugyanakkor kiemelkedően magas a multi-screen, azaz a többképernyős médiafogyasztás is: nagyon sokan használják meccsnézés közben okostelefonjukat vagy laptopjukat. A mobiltartalmak ennek megfelelően továbbra is növekednek, a kiegészítő információkat ugyanis rendre itt keresik a felhasználók.
Külön érdekesség, hogy a Z-generáció sokkal nyitottabb a médiafogyasztási szokások átalakítására: a válaszadók 38%-a például meggondolná, hogy egy meccset VR szemüvegen keresztül kövessen végig.
Sascha Schmidt, a kutatás vezetője kiemelte, hogy a meccsnapon realizált átlagosan négy és fél órás fogyasztással a Z-generáció a legaktívabb korosztály. Az általuk hozott új trendek változásokat fognak hozni a közvetítésekben, és már a közeljövőben is nagy erősödés várható a kiegészítő tartalmak előállításában.
A kutatás angol nyelvű, teljes verziója ezen a linken érhető el.
Forrás: sportspromedia.com