A tradicionális svájci biztosító összeállt a német insurtech start-uppal. Konzolokat és online krediteket is biztosítanak, felkészülnek az avatárok.
A német insurninja egy olyan insurtech start-up, amely gamerekre szabott biztosításokkal szolgálja ki az esport piacot. Melléjük állt az esporttal már korábban is próbálkozó svájci Baloise biztosító, és ezzel új dimenziók nyíltak meg az esport szereplői, illetve a biztosítási piac számára.
Az ötlet amennyire egyszerű, annyira logikus: a gamerek millió dolláros pénzdíjakat zsebelhetnek be, értékes gépekkel, felszerelésekkel játszanak, valamint sokat érő avatárokat építenek a virtuális világban. Miért ne lenne igény ezeknek az értékeknek a védelmére, biztosítására? Bármikor beüthet egy rendszerhiba, jöhet egy hacker ami, vagy aki mindent visz.
Az elképzelés futurisztikusan hangzik, de csak Svájcban, ahol először vezetik be a Baloise és az insurninja közös szolgáltatásait, másfél millió gamert tartanak számon, akik 600 millió svájci frank éves forgalmat generálnak. A globális esport piac pedig 140 milliárd dollár nagyságrendű.
A Baloise és az insurninja még külön-külön nyújtott biztosítási szolgáltatásai először konzolokra, kontrollerekre és számítógépalkatrészekre fókuszáltak, a közös ajánlatok viszon már kiterjednek vírusfertőzésekre, adatvesztésekre és online kreditekre – Playstation, Xbox, Steam – is. Az avatárok és a játékokban szerezhető különleges kiegészítők még kívül esnek a körön, de várhatóan nem sokáig. A Baloise és az insurninja célja, hogy a gamer közösséggel közösen fejlesszék a szolgáltatásaikat, így az esportra szabott pénzügyi szolgáltatások nyújtása mellett az avatárok biztosítása logikus következő lépés lehet.
Az együttműködést az insurninja az első online reklámkampányával ünnepelte. A szemtelen, mégis vicces reklámfilmek népszerű játékokon alapulnak, és megelevenednek bennük a karakterek, akik kiszólnak az őket irányító gamernek.
Forrás: insurninja.ch, baloise.com