Bár a Real Madrid játéka és eredményei az elmúlt hetekben elmaradtak a blancók szimpatizánsainak elvárásaitól, a királyi gárda az üzleti világban egy újabb csúcsot ostromol: a hosszú évek óta „forró témaként“ kezelt mezszerződés, pontosabban a gyártótól [adidas] kapott, a sportteljesítményhez és a rivális csapatokhoz mérve alacsony bevételek ügye végre megoldódni látszik.
A klub bevételei éves szinten 10%-os emelkedést mutatnak, melyből a kereskedelmi bevételek átlag felett, 15-20%-kal növekedtek. Ezt a kitűnő adatot azonban már hosszú ideje az adidas-szal érvényes, meglehetősen rigid szerződési feltételekkel kötött kontraktus fékezte. A madridiak nemrég bejelentett, körülbelül 575 millió eurót kóstáló stadionfelújítási terve támogatói érdeklődés hiányában saját forrásokból eredő finanszírozás mellett veszi kezdetét, így a szponzori és arculatátviteli szerződésekből elérhető jövedelmek maximalizálása elsőrendű fontosságot élvez a klubvezetés számára.
A hírek szerint az adidas és a Real Madrid mindenben megegyezett az 1998 óta futó együttműködésük meghosszabbításáról. A jelenlegi évi 42 millió eurós fix, plusz 10 millió eurós változó pénzügyi támogatás a 2020 és 2030 közötti tízéves ciklus alatt évi 110+40 millió eurót hoz majd a spanyol rekordbajnok kasszájába.
Az éves minimum 110 millió euró azt jelenti, hogy a Real Madrid egy év után letaszítja a trónról a Barcelona és a Nike közti 105 millió eurós üzletet. További összehasonlításként: az akár 1,5 milliárd eurót is elérhető összeg több, mint a Nike tavaly bejelentett, 21 NBA csapatot támogató, 1 milliárd dollárt érő, 8 évadra érvényes szerződése.
A legdrágább mezgyártói szerződés tehát hamarosan a legdrágább mezszponzori szerződéssel párosul, hiszen 2017 óta a Fly Emirates által a Real Madridnak folyósított évi 70 millió euró számít a legmagasabb összegnek ebben a kategóriában, felülmúlva a Manchester United és a Chevrolet párosát [évi 62 millió euró].
A német sportszergyártó és a Bajnokok Ligája címvédő közt már évek óta folytak a tárgyalások, melyről a Der Spiegel német hetilap és a labdarúgás polgárpukkasztójaként elhíresült Football Leaks már 2017-ben is szivárogatott ki információkat. Az akkor felszínre került piszkozat szerint a felek egy 2015-2024-es ciklusú, 70+30 millió eurós konstrukcióban gondolkodtak, mely alapján a klub a merchandising bevétel 22,5 százalékára tarthatott volna igényt. Ez utóbbi azért fontos részlet, mert fényt derít arra a homályos részre, amiről gyakran folynak viták, hogy az eladott mezek után mennyi marad a kluboknál. Az adidas emellett minden spanyol bajnoki címért 2,5 millió eurót és minden BL-trófeáért 5 millió eurót fizetett volna a BL-rekordbajnoknak 2019-ig, mely után az esetleges bónuszok 3,5, illetve 7 millió euróra emelkedtek volna.