Megérkezett Robot Pires, az Arsenal chatbotja, aki négy platformon cseveg a szurkolókkal hírekről, eredményekről, statisztikákról, jegyinformációról vagy éppen személyes emlékekről.
Az Arsenal bemutatta legújabb igazolását, Robot Pires-t, a chatbotot. A Premier League klub a mesterséges intelligenciával támogatott csevegő alkalmazásokra specializálódott GameOn segítségével valósította meg a projektet.
A szurkolók négy platformon – Facebook Messenger, Slack, Skype és Telegram – cseveghetnek az Arsenal chatbottal, többek között hírekről, eredményekről, következő mérkőzésekről, statisztikákról, jegyinformációról. Mindemellett videókkal, képgalériával, vagy a klub történelmével kapcsolatos részletekkel is pillanatok alatt szolgál Robot Pires. A szurkolók személyre szabhatják az élményt, vagyis kiemelten követhetik kedvenc témájukat, játékosukat, a legelkötelezettebb rajongók pedig akár a mérkőzések élő chat közvetítésére is feliratkozhatnak.
Az Arsenal és a GameOn célja az volt, hogy a chatbot természetes hangnemben, könnyedén csevegjen a szurkolókkal, ezért a klub korábbi legendájának, Robert Pires-nek a személyiségével ruházták fel. A laza stílus mellett így Pires személyes emlékeit is beépítették a programba, tehát a chatbot például szívesen “mesél” arról, hogy milyen élmény volt a 2003-04-es szezonban veretlenül bajnokságot nyerő, ezzel a The Invincibles [Legyőzhetetlenek] becenevet kiérdemlő csapatban játszani.
Kiemelendő, hogy az Arsenal tartalmi platformként tekint az alkalmazásra, amelyik szórakoztat és növeli a szurkolói élményt, valamint gyűjtőhelyként szolgál a rajongók számára. Ezért volt fontos szempont a tervezés során, hogy a chatbot illeszkedjen a klub többi kommunikációs felületén használt hangvételhez és a szurkolók személyes kapcsolatot érezzenek iránta.
Forrás: arsenal.com