Vannak az unalmas, logó elhelyezésben kimerülő szponzori kapcsolatok. És vannak, a kreatív, remekül sikerült aktiválásokkal támogatottak. Az Everton és az Angry Birds együttműködése ez utóbbi kategória.
A Premier League szabályaiban bekövetkező változások a 2017-18-as szezontól teszik lehetővé a kluboknak, hogy a mez vállrészén is feltüntessenek egy szponzort. Korábban a liga névadó szponzorának [ami legutóbb a Barclays volt] logója szerepelt ezen a felületen, a másik oldalon továbbra is a liga saját emblémája található. A klubok és a cégek egyaránt örömmel fogadták az új lehetőséget, mert jóval olcsóbb felület, mint a mez front része, mégis lehetőséget ad a világ egyik legerősebb bajnokságában szereplő csapatokkal való együttműködésre. Ennek köszönhetően például olyan szponzorok kerültek körön belülre, mint a CoinDeal kriptovaluta kereskedelmi platform, vagy a Rovio játékfejlesztő vállalat.
Ez utóbbi az Everton partnere és a legnépszerűbb játékának, az Angry Birds logóját szerepelteti a liverpooli klub mezének vállrészén. Az együttműködés azonban nem merül ki a passzív felületek használatában, hanem rendszeresek a szurkolók bevonását célzó kampányok. Bár 3 Everton játékos, Gylfi Sigurdsson, Theo Walcott és Cenk Tosun digitális átváltoztatása Angry Birds karakterre még az idei szezon elején történt, nem érdemes szó nélkül elmenni mellette.
Nemcsak azért, mert ez volt mindkét fél számára az első ilyen jellegű együttműködés, hanem a kivitelezés részletei miatt sem. Mindegyik játékos a saját személyiségének és a futballpályán használt tulajdonságainak megfelelő karaktert kapott. Walcott karakterében így a gyorsaságon, Sigurdssonéban a fizikai erőn, míg Tosunéban a pontosságon volt a hangsúly. A különleges karakterek egy limitált “átigazolási időszak” alatt voltak elérhetők az Angry Birds Evolution kiadásában.
A kampány mindkét fél marketingcéljaival egybevágott. Az Everton a fiatal, a digitális térben otthonosan mozgó közönség felé nyitott ezzel a lépéssel úgy, hogy a határait is tágította a globális színtéren. A Rovio számára szintén fontos elem volt a globális elérés, az NBA és az NFL után a Premier League asszociációt is a minél szélesebb réteg megszólításának szolgálatába állította.
Forrás: evertonfc.com