Egyedi szponzori stratégiát alkalmaz a spanyol klub. Máshol kategória kizárólagosságot kapnak a szponzorok, ők épp most szerződtek a kilencedik (!) csempegyárral.
A Ferro burkolólap gyártóval kötött szerződésnek köszönhetően, a Villarrealnak már az ötödik kiemelt partnere érkezik a csempegyártás területéről. Míg más kluboknál kategória kizárólagosságot biztosítanak a szponzoroknak az érdekeik védelmében (vagyis nem szerződnek például más bankkal, ha egy már van a partnereik között), addig a spanyol klubnál teljesen más koncepcióban gondolkodnak.
Hogy a lényeget megértsük, 2017-ig januárjáig kell visszakanyarodni, amikor is a Villarreal “El Madrigal”-ról “Estadio de la Cerámica”-ra, azaz a Kerámia Stadionjára nevezte át az otthonát. Mindezt azért, mert a csempegyártás a XVII. század óta az egyik vezető iparág a Castellón tartományban, ahol klub működik.
A Ferrero mellett kiemelt partner még a Pamesa Cerámica (amely egyébként a csapat mezszponzora is egyben), a Porcelanosa, az Argenta valamint a Torrecid. A helyzetet fokozza, hogy egy szponzori szinttel lejjebb további négy kerámiagyár található: a Tau Cerámica, a Bestile, az Esmalgrass-Itaca és a Colorobbia.
Mi sem jelzi jobban, hogy a szponzorok jól megférnek egymással, hogy mind a kilenc kerámia partner neve megtalálható a Villarreal stadionjának homlokzatán. A kiemelt partnerek azért természetesen nagyobb felületet kaptak.
Pénzügyileg is működik a dolog, a 2016-17-es szezonban a Villarreal 15,5 millió eurós kereskedelmi bevételi rekordot ért el, amit nagyrészt a stadionhoz kapcsolódó szponzori jogok értékesítése generált.
Forrás: vilarrealcf.es