Pedig nagyon ritkán nyúlnak a márkanévhez a brandek. A válogatottat támogatására született a kezdeményezés.
Az AB Inbev tulajdonában lévő Jupiler sörmárka hagyományosan előáll valamilyen nagyszabású marketing kampánnyal a labdarúgó világ-, és Európa-bajnokságok idejére. A 2016-os kontinensviadalra különleges kiadású sörösdobozokat gyártottak, amelyeken a válogatott tagjainak arcképe és neve szerepelt. Ez már csak azért is jó ötlet, mert hamar közel kerülnek a csapat tagjai az emberekhez, és kívülről ismeri mindenki a teljes keretet.
Az AB Inbev idén idén is megtartotta a játékosok arcképének használatát az egyedi dobozokon, de egy nagy lépéssel tovább is ment. A válogatott támogatására ugyanis az oroszországi világbajnokság idejére a Jupiler márkanevet Belgiumra cserélte.
Érdekesség, hogy a választás azért esett az ország nevének angol változatára, mert ha már lecsérik a márkanevet, akkor egyetlen verziót akartak, és a kétnyelvű országban szerették volna a politikai semlegességet megtartani. Egyébként minden Jupiler kampány franciául és hollandul is fut.
A brandek a legritkább esetben nyúlnak a márkanévhez, ami érthető, hiszen az az évtizedek óta épített márkakép egyik legerősebb eleme. A Jupiler esetében is nagyon körültekintően jártak el, a karakteres betűtípus, a logóban szereplő bika, valamint a jellegzetes piros szín megmaradt, egyedül a név változott.
A kampány kidolgozásában a holland TCC ügynökség volt az AB Inbev partnere.
Forrás: ab-inbev.com