A versenyszervezés és a szurkolói élmény miatt. Az IBM tulajdonában lévő céggel kötöttek szerződést, hogy monitorozza az adatokat és készítsen előrejelzéseket.
Több évre szóló megállapodást írt alá a Nascar a The Weather Company időjárás előrejelző és információtechnológiai vállalattal. Az IBM tulajdonában lévő cég a The Wather Channel márkáján keresztül lett a Nascar hivatalos időjárás partnere.
A Nascar ezzel az együttműködéssel szeretné optimalizálni az időjárással kapcsolatos döntési folyamatait. A hiperlokális adatok és a pontos előrejelzések felhasználásával a versenyszervezés fejlesztése és a szurkolói élmény növelése a cél.
A The Weather Company globálisan 2,2 millió helyszínre kínál időjárás előrejelzést, negyedóránkénti frissítéssel, 500 méteres pontossággal. A cég nemcsak radarokra hagyatkozik, hanem 50 ezer kereskedelmi repülőjárat, 250 ezer magán időjárás állomás, valamint 9 millió webkamera adatait is gyűjti, napi 4 terabájtnyi információt feldolgozva. A The Weather Company emellett minden versenyhelyszínen kialakít egy időjárás állomást, hogy közvetlen adatokat nyerjen a futamok előtt és közben. Az adatokat bevezetik a Nascar döntéstámogató rendszerébe, valamint a futamok során is számolnak velük. Olyan információkról van szó, mint az eső eleredésének és elállásának várható időpontja, csapadék mennyisége, szélsebesség, légnyomás vagy vihar közelsége.
A későbbiekben a Nascar az így szerzett historikus adatokat, időjárási mintákat és analitikákat a hosszútávú tervezési folyamatainak javítására is szeretné felhasználni. Az egyik alkalmazási mód lehet például az 1200 futamból álló versenynaptár optimalizálása.
Ezen kívül a két fél közös edukációs anyagokat készít majd. Ezek többek között arról informálják a szurkolókat, hogy az időjárás milyen hatással lehet az autók teljesítményére, vagy a csapatok taktikai döntéseire. Az első ilyen témájú infografika az alábbiakban látható és erre a linkre kattintva nyílik meg nagyobb méretben.
Forrás: theweathercompany.com