Egyedi kezdeményezést indított az Euroleague Basketball. Az európai profi sportligák közül elsőként hozott létre olyan tagozatot a szervezeten belül, amely a klubok üzleti folyamatainak támogatására szolgál.
A frissen megalakult Euroleague Business Operations & Club Services [Euroleague BOCS] együtt dolgozik majd a klubokkal a kereskedelmi területeken, hogy segítsen maximalizálni a bevételeiket és megalapozni a hosszú távú gazdasági fenntarthatóságukat. A szervezet a klubok számára egy olyan központ kíván lenni, amelyik összegyűjti a követendő üzleti folyamatokat és részt vesz a gazdasági mérőszámok közös kialakításában.
Tudatában annak, hogy minden piacnak megvannak a maga sajátosságai, az általános szolgáltatások mellett fontosnak tartják az egyes kluboknak szóló személyre szabott tanácsadást is. Ezért az Euroleague BOCS, az Egyesült Államok profi ligáiban már bevált módszerhez hasonlóan, úgy fog működni, mint egy házon belüli konzultációs ügynökség. A klubok olyan területeken fordulhatnak egyéni útmutatásért az Euroleague BOCS-hoz, mint a szponzoráció, a jegyértékesítés, az üzleti vendéglátás, a merchandising, a digitális marketing, a kommunikáció, a szurkolói élmény, a létesítménymenedzsment és -fejlesztés, a jog, a szervezetfelépítés és a vezetők kiválasztása.
Mindemellett az Euroleague BOCS egyben egy olyan platformként is működik, amelyet a klubok transzparens fórumának szánnak az egymás közti és a liga felé irányuló kommunikációban, információáramlásban.
A modell fontos része lesz az adatmegosztás is. Ennek keretében az Euroleague BOCS kvalitatív és kvantitatív adatokat gyűjt a kluboktól, illetve más ligáktól Európából és az Egyesült Államokból, majd ezeket rendszerezve és kielemezve a klubok rendelkezésére bocsátja.
Forrás: euroleaguebasketball.net