Külön eSport divíziót indított a Nielsen piackutató intézet. Megbízható és pontos adatokat ígérnek a piac szereplőinek a gyorsan növő szektorban való befektetések előkészítéséhez.
A Nielsen komoly tapasztalatokkal rendelkezik a médiafogyasztási szokások vizsgálatában és a szponzori megjelenések értékének mérésében. Ezekre a kompetenciákra építve fognak az eSportban is szponzorációs értéket mérni, szurkolói profil kutatásokat végezni és tanácsadást végezni jogtulajdonosoknak, médiacsatornáknak és márkáknak egyaránt.
Bár az eSport elképesztő iramban fejlődik és bővül, egyelőre nagyon kevés megbízható és független forrásból származó adat érhető el a profi gaming nyújtotta értékekről. A piaci szereplők így hiányos információk alapján kénytelenek döntést hozni, sok a bizonytalanság a rendszerben, nagyok a különbségek a szponzoráció tekintetében, amit a Nielsen első kimutatásai is alátámasztanak.
A kutatóintézet Esport24 elnevezésű rendszere az idei legnagyobb eSport bajnokságok döntőin mérte különböző tényezők – többek között a verseny formátuma és a lokáció – figyelembe vételével a szponzori megjelenések értékét. A riport szerint ez 75 ezer dollár és 17 millió dollár között ingadozott, ami mutatja, hogy nincsenek sztenderdek, amelyekbe a szereplők kapaszkodhatnának. A jogtulajdonosok nem tudják jól beárazni a terméküket, a szponzorok pedig nem tudják, mekkora értéket kapnak a pénzükért, esetleg milyen lehetőséget szalasztanak el.
A Nielsen eSport ezen kívül globális kutatásba kezdett az eSport szurkolói csoportjainak meghatározására is. Az adatokat Dél-Koreában, az Egyesült Államokban, Franciaországban, Japánban, Kínában, Nagy-Britanniában és Németországban gyűjtik és az eredményeket a későbbiekben publikálják.
A Nielsen egy szakértői panelt is létrehozott a szektor kiemelt szereplőinek részvételével. Olyan szervezetek delegálnak ide tagokat, mint az ESL, az ESPN, a Facebook, a FIFA, a Major League Gaming/Activision Blizzard, az NBA 2K League, a The Next Level, a Sony PlayStation, a Turner, a Twitch, a Twitter, az Unilever és a YouTube. A szakértők az elemzések és mérések fejlesztését segítik majd az észrevételeikkel.
Forrás: nielsen.com